نهایت بینهایت
دینی علمی اجتماعی سیاسی ادبی
نوشته شده در تاريخ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

 

صـدای پـای بـهار را می شنـوی ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در روزهای پایانی سال كارهای خانه قدری متفاوت به نظر می‌رسد. شاید از همان زمان كه خانه‌تكانی شروع می‌شود، بتوان این دگرگونی را احساس كرد. تحولی كه به پیشواز نو شدن سال و دگرگون‌شدن چهره زمین و زمان می‌رود.

خوب است همه ما كه در یك چهاردیواری زندگی می‌كنیم، با این جریان همراه شویم و هر یك گوشه‌ای از این كار را بر دوش بگیریم تا با همدلی و همكاری كارهای این روزها به خوبی و خوشی پایان یابد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حتما رفت و روب و تمیزكردن خانه شما هم كم‌كم رو به پایان است. خانه‌تكانی هر چند خسته‌كننده و نسبتا طولانی است، ولی چون مژده آمدن عید نوروز را با خود به همراه می‌آورد، به نوعی شیرین هم هست.

حتما تا به حال به فكر سور و سات عید و سفره هفت‌سین هم بوده‌اید؛ سبزه پشت پنجره هم كه قطعا رشد كرده و آماده گذاشتن روی سفره است. البته بعضی‌ها هم سبزه آماده را از فروشگاه‌ها می‌خرند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سلیقه‌ها در نوع سبزه هم متفاوت است؛ بعضی گندم و گروهی دیگر عدس یا ماش سبز می‌كنند كه هر كدام از اینها زیبایی خاص خود را دارد. ظرف‌های سر سفره هم داستان خودش را دارد؛ بعضی خانواده‌ها عادت دارند هر سال ظروف جدیدی برای تزئین سفره هفت‌سین خریداری كنند و برخی دیگر با ظروفی كه در خانه دارند، این سفره را به زیبایی آرایش می‌دهند.

هر كدام از این روش‌ها كه انتخاب شود، یك نكته در همه جا احساس می‌شود؛ انداختن سفره هفت‌سین و تزئین آن، كاری سنتی و زیباست كه تمام افراد خانواده باید در آن دخیل باشند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


پس شما هم امسال سفره‌ای زیبا پهن كنید؛ زیباترین پارچه‌ای كه در خانه دارید؛ سفره ای رنگارنگ یا خاتم اصفهان یا ترمه یزد یا... پیش از هر چیز روی آن یك جلد قرآن بگذارید. یك جام آیینه و یك ظرف آب كه درون آن یك یا چند ماهی در حال بازی هستند هم باید بالای سفره بنشینند. چند ظرف زیبا (یادتان باشد كم اهمیت‌ترین نكته، قیمت آنهاست) كه معمولا در تمام خانه‌ها یافت می‌شود آماده كنید؛ به عنوان مثال اگر ظروف بستنی خوری در خانه دارید آنها را روی سفره هفت‌سین بگذارید و همرنگ سفره روبان‌هایی تهیه كنید و دور پایه ظرف‌ها ببندید تا جلوه بیشتری به آنها بدهد سپس هفت‌سین‌تان را درون آنها بگذارید. همان سین‌هایی كه همیشه و همه ساله روی سفره عید ما جا دارند. سنجد كه نماد عشق است؛ سیر نماد سلامتی و تندرستی؛ سركه نشان صبر و شكیبایی و سیب نماد عشق و زایش؛ سمنو یعنی بركت و فراوانی؛ سماق سمبل طلوعی جدید در سالی جدید؛ سكه هم كه معنای فراوانی روزی می‌دهد و سبزه که خرمی ‌و شادابی را به همراه دارد.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


یادتان نرود سبزه را هم با روبانی همرهنگ و زیبا تزئین كنید، سپس روی سفره بگذارید. تخم‌مرغ‌های رنگ شده را هم در ظرف یا سبدی بگذارید. تقریباً سفره هفت‌سین شما آماده است. فقط از كمی‌ دورتر نگاهی به سفره بیندازید و ببینید چیزی كم نباشد ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


البته بعضی خانواده‌ها رسم دارند چیزهای دیگری هم روی سفره بگذارند مثلاً ظرفی میوه یا یك كاسه كوچك برنج. راستی شمع هم فراموش نشود. یك شمع رنگی كه با سفره شما هماهنگ باشد. البته در این مورد هم تنوع سلیقه وجود دارد؛ بعضی خانم‌ها به تعداد فرزندانشان شمع روی سفره هفت‌سین می‌گذارند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هر كاری برای این سفره می‌كنید، یك نكته یادتان باشد؛ مهم نیست كه سفره شما در تمام فامیل و دوستان تك باشد. همچنین مهم نیست كه گران‌ترین یا ارزان‌ترین سفره هفت‌سین را چیده‌اید؛ مهم همدلی و صفایی است كه بین ساكنان خانه و در كنار این سفره به وجود می‌آید. سفره هفت‌سین می‌تواند خیلی ساده باشد و در عین حال بسیار زیبا. عید نوروز عید زیبایی‌هاست. حالا كه سخن از زیبایی شد، اگر توانستید یك شاخه گل هم روی سفره هفت‌سین خود بگذارید. شاید به همان رسم قدیمی ‌شاخه‌ای سنبل زیبا و معطر.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |


در کنـار خانـه تـکانی شـب عیـد

حـالا خانـه دلتـان را بتـكانیـد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اسفند كه می‌شد انگار در دلش ولوله‌ای برپا می‌كردند. تمام كارهایش را تعطیل می‌كرد و به جان خانه می‌افتاد. نمی‌توانست تصور كند عید برسد و او دیوارهای خانه‌اش را كه این روزها به خاطر آلودگی‌های زندگی شهری بیشتر از گذشته كثیف می‌شدند، تمیز نكرده باشد. شستن فرش‌ها هم كه جای خودش را داشت. درست‌كردن سبزه سفره هفت‌سین را هم فراموش نمی‌كرد.

درست است كه بعد از تمام این سختی‌ها چند روزی درد دست‌ها و پاهایش او را خانه‌نشین می‌كرد، ولی با این حال شوق رسیدن بهار باعث می‌شد تا سال بعد همه این دردسر‌ها را فراموش كند، اما این روزها فكرش بدجوری مشغول شده بود. مدام یاد حرف‌های همسایه‌اش می‌افتاد كه چند روز پیش می‌گفت هرسال عید تقریبا نیمی‌ از وسایل خانه‌اش را عوض می‌كند و تمام این كارها را برای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در خانه ضروری می‌دانست. نمی‌خواست به این حرف‌ها اهمیتی بدهد، اما به محض این‌كه این افكار را از ذهنش بیرون می‌كرد ناخودآگاه یاد مهمانی هفته گذشته می‌افتاد كه خواهرش گفته بود برای سال جدید اتومبیلشان را عوض می‌كنند و به این ترتیب سراسر وجودش از حسادت پر شده بود. خلاصه آن‌كه امسال با تمام سال​های دیگر برایش تفاوت داشت. آنقدر به این حرف‌ها فكر كرد كه نتوانست آن‌جور كه می‌خواهد خانه‌اش را تمیز كند و بالاخره در حالی كه از شدت خستگی روی زمین دراز كشیده بود با خودش فكر كرد خانه‌تكانی دلش حتی از تمیز‌كردن خانه‌اش هم ضروری‌تر است.

اگرچه این روزها سرتان حسابی شلوغ است و حتی فرصت سر خاراندن هم ندارید، اما روزهای پایانی سال همیشه بهانه خوبی است كه سری به درونتان بزنید و فكری به حال ویژگی‌های منفی‌تان كنید. كار سختی نیست. فقط كافی است گام به گام با ما همراه باشید تا در نهایت قبل از سال جدید بسیاری از نكات منفی رفتارهایتان را كنار بگذارید، پس شروع می‌كنیم.

- وقتی زود عصبانی می‌شوید

مدتی است بسرعت عصبانی می‌شوید. فقط كافی است همه چیز آن‌گونه كه مد نظرتان است پیش نرود تا یكباره مانند كوه آتشفشان فوران كنید و هر آنچه كه اطرافتان است، بسوزانید. البته لازم به گفتن نیست كه چند دقیقه بعد، دیگر از چهره برافروخته شما و داد و هوارهایتان حتی كوچك‌ترین نشانه‌ای باقی نمانده است. تنها شما مانده‌اید با احساسی از شرمندگی و برچسب‌هایی از سوی دیگران كه شما را به عنوان فردی عصبانی می‌شناسد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر تصمیم گرفته‌اید این روند را متوقف كنید، پس درنگ را كنار بگذارید. در نخستین مرحله ذهنیت‌تان را در قبال عصبانیت اصلاح كنید. اگر فكر می‌كنید این حالت یك واكنش طبیعی است و شما حق دارید هر زمان كه می‌خواهید از آن استفاده كنید، در اشتباه هستید. حتما تجربه به شما هم نشان داده است كه در اكثر مواقع عصبانیت نه‌تنها راه رسیدن به هدفتان را تسهیل نمی‌كند، بلكه باعث ایجاد حالت تدافعی در دیگران می‌شود و اجازه نمی‌دهد شما به خواسته‌تان برسید. این در حالی است كه اگر كمی ‌صبر و حوصله به خرج می‌دادید و با اطرافیانتان مهربان‌تر رفتار می‌كردید سریع‌تر به هدفتان می‌رسیدید.

در مرحله بعدی باید بدانید كه عصبانیت انرژی زیادی تولید می‌كند و شما باید سعی كنید این انرژی را كنترل كنید. برای این منظور می‌توانید به سراغ فعالیت‌هایی بروید كه باعث تخلیه انرژی شما می‌شود. برای مثال خودتان را سرگرم كاری غیرمرتبط با دلیل عصبانیت‌تان كنید یا به طور مرتب ورزش را در برنامه‌های روزانه‌تان لحاظ كنید. قدم زدن هم از جمله پیشنهادهای كاربردی است كه تأثیر آن حتما شما را شگفت‌زده خواهد كرد.

عصبانیت در اغلب موارد موجب تخریب روابط اجتماعی می‌شود چراكه شما دست‌كم تلاش می‌كنید خشونت‌تان را بر سر كسانی كه در مرتبه پایین‌تری از شما قرار دارند و اتفاقا مقصر هم نیستند، تخلیه كنید. ادامه پیدا‌كردن این فرآیند دلخوری‌های عمیقی بین شما و اطرافیانتان ایجاد می‌كند كه براحتی قابل جبران نیستند. بنابراین هنگامی‌كه احساس خشم و عصبانیت بر شما غلبه كرد چند نفس عمیق بكشید و قبل از این‌كه حرفی را بر زبان بیاورید آن را چند بار در ذهنتان مرور كنید.

حتی می‌توانید از تكنیك نوشتن استفاده كنید به این ترتیب كه حرف‌هایتان را روی یك كاغذ بنویسید و سپس آن را كنار بگذارید. اگر چند روز بعد به آن مراجعه كنید متوجه می‌شوید كه تا چه حد تندروی كرده بودید یا اگر آن همه خشم را بیان می‌كردید با چه نتایج ناراحت‌كننده‌ای روبه‌رو می‌شدید.

- حسادت آرامش‌تان را می‌دزدد

شاید همه شما این حس آزاردهنده را تجربه كرده باشید. حسادت زمانی اتفاق می‌افتد كه شما احساس می‌كنید كمتر از آنچه كه استحقاقش را دارید بهره‌مند شده‌اید و دقیقا به همین دلیل به كسانی كه موقعیت برتری نسبت به شما دارند، حسادت می‌كنید. واقعیت این است كه آنها در ناكامی‌ شما هیچ نقشی نداشته‌اند و شما به علت آن‌كه دلیل منطقی برای احساسات‌تان پیدا نمی‌كنید، به طور ناخودآگاه به روح و روانتان آسیب وارد می‌كنید. البته این مشكل هم مثل بقیه مشكلات راه‌حلی دارد. عوامل به وجودآورنده حسادت از جامعه‌ای به جامعه دیگر تفاوت دارند و این به دلیل آن است كه مزایای ارزشمند در هر فرهنگی منحصر به‌فرد است. برای مثال اگر در یك جامعه تجملات و منابع مادی بیشتر ارزشمند شناخته شود، اعضای آن جامعه هم دقیقا بر سر همین مسائل نسبت به هم حسادت می‌كنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر در دوران كودكی​شما این‌گونه آموزش دیده باشید كه به خواسته‌های دیگران قبل از خواسته‌های خودتان اهمیت​دهید و عرصه‌های رشد و شكوفایی استعدادتان را كمتر تجربه كرده باشید بیشتر از دیگران در معرض تجربه‌كردن حسادت خواهید بود. اما این پایان راه نیست. خودتان را محكوم نكنید. درست است كه احتمالا فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اید یا موقعیت لازم برای بهره‌مندی از توانایی‌هایتان را نداشته‌اید، اما به یاد داشته باشید كه باید در تمام مراحل زندگی‌تان به دنبال شناسایی استعدادهایتان باشید.

برای مثال، ممكن است افراد زیادی باشند كه از لحاظ مادی و شغلی در شرایط بهتری قرار داشته باشند و شما در مرتبه پایین‌تری باشید. این در حالی است كه ممكن است شما از لحاظ زندگی خانوادگی یا گروه دوستان در فضای گرم‌تر و مناسب‌تری به سر ببرید. بنابراین نقاط قوت و مثبت زندگی‌تان را پررنگ‌تر كنید و از این‌كه مدام ناكامی‌هایتان را برای خودتان و دیگران یادآوری كنید، بپرهیزید. فراموش نكنید تمام این نابرابری‌ها در اثر بی‌عدالتی اتفاق نیفتاده‌اند و تلاش‌های دیگران هم در این زمینه تأثیرگذار بوده‌اند.

درست است كه مقایسه‌كردن خود با دیگران موجب ایجاد رقابت و تلاش برای بهترشدن و پیشرفت می‌شود، اما اگر به صورت افراطی انجام شود یا در مورد موضوعاتی باشد كه شما در جبران آنها دیگر توانا نیستید، تنها به ایجاد حسادت كمك می‌كند. اگر می‌خواهید دیگران شما را با تمام توانایی‌ها و ویژگی‌هایتان باور داشته باشند باید قبل از آنها خودتان در این مسیر پیشقدم شوید و توانمندی‌هایتان را به دیگران اثبات كنید.

- سنگ غرور را از جلوی پایتان بردارید


اگر احساس می‌كنید دیگران در سطح شما نیستند، شایستگی مورد مشورت قرارگرفتن را ندارند، نمی‌توانید از آنها در عرصه‌های مختلف كمك بگیرید، خودتان را بزرگ تصور می‌كنید در حالی كه اطرافیانتان را افرادی كوچك و حقیر می‌دانید، بهتر است هرچه سریع‌تر فكری به حال غرورتان كنید. گاهی ممكن است غرور را با اعتماد به نفس اشتباه بگیرید و تصور كنید تمام این ویژگی‌ها طبیعی هستند، اما واقعیت این است كه با ادامه‌دادن این رویه طولی نخواهد كشید كه تبدیل به ​فر​دی تنها خواهید شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


برای آن‌كه فرق بین غرور و اعتماد به‌نفس را راحت‌تر متوجه شوید، می‌توانید فردی را تصور كنید كه مغرور است، اما به اندازه كافی اعتماد به‌نفس ندارد و در برابر كوچك‌ترین مشكلات میدان را خالی می‌كند و در مقابل فردی را در نظر بگیرید كه باصلابت تمام در برابر حوادث زندگی بدون كوچك‌شمردن و تحقیر دیگران می‌ایستد. اگر افراد مغروری باشید مسائل و مشكلات را كوچك‌تر از آنچه كه هستند در نظر می‌گیرید این در حالی است كه داشتن اعتماد به‌نفس موجب می‌شود به همه چیز با دیدگاهی واقع‌بینانه نگاه كنید بنابراین نسبت به سایر افراد در موارد كمتری در زندگی با شكست روبه‌رو می‌شوید.

برای از بین‌بردن غرور تنها كافی است تمرین كنید كه به دیگران احترام بگذارید و برای آنها در زندگی‌تان جایی را اختصاص دهید. برای مثال می‌توانید در مورد مسائل مختلف اعضای خانواده یا دوستانتان مشورت كنید و نظرات آنها ر ا جویا شوید. تلاش برای گذراندن اوقات با افرادی كه زمانی تصور می‌كردید در سطح شما نیستند هم می‌تواند شروع خوبی برایتان باشد.

- زودرنجی‌هایتان را دور بریزید


اگر فكر می‌كنید تنها یك مخالفت ساده از سوی اطرافیانتان كافی است تا حسابی رنجیده شوید باید سعی كنید این مشكل هرچه سریع‌تر و پیش از آن كه در شما نهادینه شود از بین ببرید. باور كنید برای داشتن یك زندگی شاد و كم‌تنش لازم نیست همه چیز مطابق میل و نظر ما پیش برود.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


یكی از عواملی كه باعث می‌شود شما به فردی زودرنج تبدیل شوید آن است كه همه چیز را در ذهنتان بهترین وجه مطابق میلتان تصور می‌كنید و زمانی كه با واقعیت‌ها روبه‌رو می‌شوید، تمام افكارتان دچار آشفتگی می‌شود. انتظارات بیش از حد شما در مورد دیگران و طرز برخوردشان با شما همیشه موجب دلخوری بین شما و آنها خواهد شد؛ بنابراین اگر می‌خواهید رابطه بهتری با آنها داشته باشید، سعی كنید توقعات‌ خود را اندكی تعدیل كنید. بكوشید بدترین شرایطی را كه ممكن است برایتان ایجاد شود، تصور كنید تا اگر مشكلی برایتان پیش آمد خاطرتان آزرده نشود. ضمن آن‌كه تقویت روحیه صبر و بردباری را از یاد نبرید.

تكلیفتان را با خودتان مشخص كنید. یكی از راه‌هایی كه به شما كمك می‌كند تا به سرعت دچار ناراحتی نشوید این است كه از قبل برای خودتان تعیین كنید از چه رفتارهایی و چرا آزرده می‌شوید. اگر دلیل منطقی برای ناراحتی‌هایتان پیدا نكردید آنها را كنار بگذارید.

با خودتان تمرین كنید تا اگر كسی موجبات ناراحتی شما را فراهم كرد بلافاصله به او پاسخ ندهید، اما این به آن معنا نیست كه اجازه دهید ناراحتی‌های شما روزبه‌روز روی هم تلنبار شو​​د و یكباره زخم‌های قدیمی ‌سر باز كند، بلكه به آن معناست كه اجازه دهید در یك فرصت مناسب كه آرامش‌تان را بازیافته‌اید با طرف مقابلتان وارد گفت‌وگو شوید. برای این منظور مواردی را كه باعث ناراحتی‌تان می‌شود​، بدون هیچ ابهامی ‌و در كمال آرامش بیان كنید.

هر بار كه از رفتارهای شخصی آزرده شده‌اید قبل از آن‌كه مدام ایرادهای رفتاری او را برای خودتان مرور كنید و به ناراحتی‌هایتان دامن بزنید به یاد اشكالات خودتان بیفتید و فراموش نكنید هركدام از این رفتارهای منفی ممكن است باعث آزردگی اطرافیانتان شود. بنابراین برای نقد‌كردن رفتارهای دیگران از خودتان شروع كنید.

- نگذارید كینه‌ها دردسرساز شود


حل‌كردن مشكلات و بی‌تفاوت‌نبودن نسبت به آنها از جمله مهارت‌های اساسی زندگی است كه توجه نسبت به این مساله می‌تواند از بسیاری دغدغه‌های آینده شما پیشگیری كند. زمانی كه شما نتوانید ناراحتی‌ها و دلخوری‌هایتان را به شیوه‌ای صحیح و منطقی حل كنید و هر روزی كه می‌گذرد روی هم انباشته‌شان نمایید به تدریج به فردی كینه‌ای تبدیل خواهید شد. كینه‌داشتن آرامش را از شما دور می‌كند تا جایی كه دیگر نمی‌توانید براحتی مهر و محبت‌تان را نثار اطرافیانتان كنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر شما هم این روزها احساس می‌كنید قلبتان از كینه‌ها پر شده است، حتی یك لحظه را هم از دست ندهید و از این فرصت باقیمانده تا سال نو استفاده كنید. كار سختی نیست. در این مورد هم ما به شما راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌كنیم. ابتدا به درون خودتان رجوع كنید و یك‌بار دیگر ضمن شناسایی دلایل اصلی دلخوری‌ها و كینه‌هایتان آنها را مورد بازبینی قرار دهید. ممكن است در حال حاضر برای بسیاری از این ناراحتی‌ها دلایل موجهی نداشته باشید یا این‌كه داستان مربوط به گذشته‌های دور باشد.

كافی است كمی‌ هم قدرت بخشش‌تان را به كار بیندازید و به جای مشغول‌كردن فكرتان به مسائلی كه چندان هم مهم نیست آرامش را برای خودتان به ارمغان بیاورید. اگر فكر می‌كنید این مساله آنقدر برایتان مهم است كه نمی‌توانید آن را فراموش كنید باز جای درنگی باقی نمی‌ماند. قبل از آن‌كه این‌گونه احساسات منفی در شما درونی شود و به آنها عادت كنید باب گفت‌وگو را با كسی كه از او ناراحت هستید باز كنید و سعی كنید در نهایت احترام او را از ناراحتی‌تان مطلع كنید.

توجه داشته باشید كه لحن شما نباید طلبكارانه باشد، بلكه باید از طرف مقابل درخواست كنید كه با هم راه‌حلی پیدا كنید. حتی اگر در جریان گفت‌وگو متوجه شدید این شما هستید كه مرتكب اشتباه شده‌اید، تنها با یك عذرخواهی می‌توانید از بروز بقیه اختلافات جلوگیری كنید، ضمن آن كه یك رابطه سالم و قوی همراه با گذشت را با طرف مقابلتان آغاز كنید.

- خسیس نباشید


درست است آمدن فصل بهار و برگزاری عید نوروز همیشه با نو‌ شدن همراه است و این جزو آیین‌های برگزاری این ایام محسوب می‌شود، اما تمام اینها به معنای آن نیست كه باید بیشتر وسایل‌تان را دور بریزید یا چیزهای جدیدی را جایگزین‌شان كنید، بلكه منظور از نو‌ شدن این است كه باید همه چیز را از آلودگی‌ها پاك و به این ترتیب شادابی و طراوت را وارد زندگی‌تان كنید. اما اگر اصرار دارید تمام وسایل‌تان حتی آنهایی را كه دیگر كاربردی برایتان ندارد، نگهداری كنید ممكن است از طرف اعضای خانواده‌تان به خساست محكوم شوید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید خودتان تصور كنید فرد مقتصدی هستید و با نگهداری تمام وسایل در واقع صرفه‌جویی می‌كنید، اما قبل از آن‌كه خودتان را تبرئه كنید بهتر است یك‌بار دیگر وسایل‌تان را بررسی كنید. بسیاری از لوازمی‌كه به آنها دلبستگی دارید شاید در طول سال حتی یك‌بار هم به دردتان نخورد. بنابراین بهتر است تنها لوازمی‌ را كه كاربردی هستند نگهداری كنید، ضمن آن‌كه از خرید لوازم غیرضروری هم بپرهیزید. زندگی‌كردن در آپارتمان‌های كوچك اغلب شما را با مشكل كمبود جا روبه‌رو می‌كند. بنابراین خانه‌تكانی منزلتان فرصت خوبی خواهد بود كه این لوازم را تفكیك كنید.

مشكل خساست تنها در مورد مسائل مالی خلاصه نمی‌شود، بلكه اگر این رفتار در شما نهادینه شده باشد آن را در عرصه‌های دیگر زندگی‌تان هم پیاده خواهید كرد؛ برای مثال ممكن است به طور ناخودآگاه در ابراز محبت به اعضای خانواده یا اطرافیانتان هم خساست به خرج دهید. محاسبه سود و زیان در مورد تصمیماتی كه به طور روزمره اخذ می‌كنید، اگرچه جنبه‌های مثبت بسیاری دارد، اما اگر به طور افراطی نسبت به آن حساسیت به خرج دهید در نهایت موجب خستگی و دلزدگی اطرافیان خواهد شد. چه بسا شما كه تلاش كرده بودید فرزندانی را تربیت كنید كه در این زمینه به شما شباهت داشته باشند در واكنش به شما به افرادی مصرف‌گرا تبدیل شوند.

خسیس‌بودن در واقع نوعی وسواس فكری است كه حتی در مورد مسائل مادی هم نه‌تنها موجب رضایت خاطر شما نمی‌شود، بلكه همچون باتلاقی است كه روزبه‌روز شما را در كام خود فرو می‌برد؛ ضمن آن‌كه باعث می‌شود شما تمایل شدیدی به رعایت نظم پیدا كنید كه بعد از مدتی تنها نارضایتی اطرافیان را به بار خواهد آورد.

- از خود راضی نباشید


می‌توانید آسایش خودتان را به هر قیمتی به آسایش دیگران ترجیح دهید، می‌توانید حقوق دیگران را براحتی زیر پا بگذارید یا حتی می‌توانید تمام خوبی را شایسته خودتان بدانید تا در عرض مدتی كوتاه تمام دوستانتان را از دست بدهید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خودخواه‌بودن هم از جمله ویژگی‌هایی است كه می‌تواند در مدتی نه‌چندان طولانی شما را به فردی منزوی تبدیل كند؛ البته خلاصی از این صفت ناخوشایند هم مانند دیگر صفت‌ها كار دشواری نیست. برای مثال در این روزها به جای آن‌كه تنها نظر خودتان را در نظر بگیرید و به فكر راحتی بیشتر باشید از نظرات و ایده‌های سایر اعضای خانه در چیدمان جدید و تغییر دكوراسیون منزل استفاده كنید. به این ترتیب هم مشاركت در خانه را افزایش داده‌اید و هم جایی برای سایر افراد در زندگی‌تان باز كرده‌اید.

- این نكات را رعایت كنید


‌‌ـ ‌افزایش كارهای منزل در این دوران ممكن است شما را به فردی بی‌حوصله تبدیل كند، اما دوای درد شما خندیدن است. از هر فرصتی استفاده كنید تا لحظات شادی را برای خود و اطرافیانتان بیافرینید و با این كار به رها شدن از خستگی‌ها كمك كنید.

‌‌ـ ‌تنفس عمیق می‌تواند نقش یك مسكن قوی را در زمان عصبانیت داشته باشد.

‌‌ـ‌ انعطاف‌پذیری اخلاقی از جمله ویژگی‌های مثبتی است كه می‌توانید با تمرین آن از بسیاری از شرایط استرس‌زا رهایی پیدا كنید.

‌‌ـ ‌قبل از آن‌كه دیگران را در ذهنتان محاكمه كنید یا به آنها تهمت بزنید به آنها اجازه دهید در مورد كارهایشان توضیح دهند. مواظب باشید تا با قضاوت‌های نادرست دیگران را نرنجانید.


برگرفته از نگارش پریشاد احمدی در روزنامه جام جم

نوشته شده در تاريخ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

 

فقط در 10 مرحله خود را آرایش کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کار خیلی سخت و پیچیده‌ای نیست که به بهترین شکل ممکن خود را آرایش کنید و نیاز به پول زیادی هم ندارد. فقط کافی است به تعدادی رموز زیبایی توجه کنید؛ نکاتی اساس و ضروری که به شما کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه و زمان زیاد، زیباتر از همیشه ظاهر بشوید.

کار خیلی سخت و پیچیده‌ای نیست که به بهترین شکل ممکن خود را آرایش کنید و نیاز به پول زیادی هم ندارد. فقط کافی است به تعدادی رموز زیبایی توجه کنید؛ نکاتی اساس و ضروری که به شما کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه و زمان زیاد، زیباتر از همیشه ظاهر بشوید.
ممکن است شما بتوانید بهترین سایه چشم را خریداری کنید، گرانترین و بهترین کرم پودر یا یک کرم برنزه عالی تهیه کنید. اما اگر ابزار مناسبی برای استفاده از آن را نداشته باشید، ارزش و فایده محصول آرایشی ارزشمند شما از بین می‌رود.

از برس و قلم موهای آرایشی مناسب و خوب استفاده کنید. این کار رمز موفقیت در به کاربردن محصولات آرایشی به همان شکل و صورت موردنظر است و باعث می‌شود شما همان ظاهری را داشته باشید که می‌خواهید. برای یک گریمور حرفه‌ای ابزار آرایش، برس‌ها و قلم موها به همان اندازه محصولات آرایشی اهمیت دارد.
برس‌ها و قلم‌موها باید نرم و لطیف باشد و هنگام قرار گرفتن روی پوست این نرمی و لطافت حس بشود، البته جنس آنها باید طوری باشد که محصول آرایشی بتواند به خوبی روی سطح پوست حرکت کند. اگر یک قلم‌مو را در سایه یا رژگونه بمالید و رنگ آن قبل از زدن به روی صورت از قلم‌مو جدا بشود، آن قلم موی خوبی نیست.
استفاده از ابزار آرایشی مناسب به شکل باورنکردنی آرایش را ساده می‌کند و باعث می‌شود که آرایش و گریمی مانند افراد حرفه‌ای داشته باشید.

در ادامه یک آرایش را که در 10 مرحله توسط یکی از اساتید زیبایی دانشگاه زیبایی در لندن ارائه شده است را برایتان شرح خواهیم داد. شما در این 10 مرحله یک خودآرایی مناسب و خوب را آموزش خواهید دید. پس با ما باشید...

قدم اول، کرم پودر مناسب:

در ابتدا صورتتان را تمیز کنید و اگر خیلی خشک است با کمی کرم مرطوب کننده پوستتان را ملایم کنید.
هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند و همچنین کرم پودر می تواند رنگ دلخواهتان را نیز به پوستتان بدهد. بهتر است که تا آنجا که می توانید هنگام انتخاب کرم پودر خود، برای روز نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید و برای شب رنگی دو درجه تیره تر از پوستتان را به کار ببرید. برای اینکار رنگ آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید. اگر مناسب بود بر روی صورتتان چند نقطه بگذارید و بعد با اسفنج آرایشی کمی مرطوب به آهستگی بر روی پوستتان به طور یکنواخت پخش کنید.

قدم دوم، روشنی های صورت و ایجاد برجستگی:


معمولا خانم ها دوست دارند گونه های برجسته و بینی کوچکی داشته باشند . برای این کار کرم پودر یا فونی که از کرم پودر اولیه چند درجه روشن تر است باید داشته باشید و زیر چشم بالای گونه و زیر بینی همانطور که در تصویر مشخص شده است را روشن تر کنید. این کار را حتما با اسفنج تمیز انجام دهید و سعی کنید محو باشد. لازم است چندین بار این کار را تمرین کنید.

قدم سوم، پودر فیکس یا ثابت کننده:


در این مرحله شما نیاز به پودر فیکس یا ثابت کننده آرایش دارید که در همه مارک ها می توانید پیدا کنید. البته از پودر بچه نیز می توانید استفاده کنید اما بهتر است از نوع آرایشی برای خودتان تهیه کنید.
زدن پودر فیکس به این صورت است که در کف دستتان کمی پودر بریزید و بعد قلم بزرگ نرم را داخل این پودر بچرخانید و بعد از چند بار تکان دادن که پودر اضافی گرفته شد به ملایمت بر روی صورتتان بمالید. این کار رنگ پوستتان را یکنواخت می کند و موقع زدن سایه چشم باعث می شود اگر پودر سایه ریخت به راحتی پاک شود.

قدم چهارم، تشیدید روشنی ها:

اگر دوست دارید چشمان درخشانی داشته باشید کمی پودر اضافی زیر چشم ها و دور صورت بزنید.

قدم پنجم، سایه چشم:


با توجه به رنگ لباستان و زمانی که می خواهید آرایش داشته باشید سایه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر در روز آرایش می کنید از رنگ های مات و در شب از سایه های براق می توانید انتخاب کنید. سایه را با برس سایه بزنید و سعی کنید خوب و تمیز این کار را انجام دهید . با رنگ ها بازی کنید و در انتها با برس تمیز محو کنید.

قدم ششم، فر مژه:

اگر دوست دارید مژه های بلندی داشته باشید از فر مژه می توانید استفاده کنید. البته می توانید اگر فر مژه ندارید بعد از زدن ریمل 30 ثانیه با دست مژه هایتان را به بالا ببرید و به این صورت نیز مژه ها فر می خورند. اما فر مژه را باید قبل از زدن ریمل به کار ببرید تا مژه هایتان نشکند و آسیب نبیند.

قدم هفتم، زدن ریمل:


سعی کنید یک ریمل عالی برای خودتان داشته باشید . ریمیلی که برس خوبی داشته باشد به شما کمک می کند مژه هایتان را بهتر آرایش کنید. ریمیل را به صورت زیگزاگ بزنید و مواظب باشید بر اثر زیادی مواد ریمل مژه هایتان به هم نچسبد. بهتر است قبل از زدن ریمل اضافی مواد را بگیرید.

قدم هشتم، زدن رژ گونه:


رژ گونه برای برجسته تر کردن گونه ها و شادابی پوستتان بسیار مناسب است.با قلم موی درشت و نرم رژگونه بزنید. برای روز رنگ های روشن و مات و برای شب از نوع براق نیز می توانید استفاده کنید.

قدم نهم، پودر فیکس و آرایش لب:


در این مرحله نوبت به رنگ لب رسیده است. خیلی از خانم ها رنگ های مات را دوست دارند و بهتر است برای روز از رنگ های مات استفاده کنید. ابتدا یک بار رژ دلخواه را بزنید و با دستمال کاغذی کمی پاک کنید و باز دوباره رژ لب را تکرار کنید. در خاتمه به طریقی که در قدم سوم شرح دادیم به تمام صورت پودر فیکس بزنید. این کار آرایش شما را تثبیت و از تعرق زیاد جلوگیری می کند.

قدم دهم: رژ لب درخشان یا تیره برای آرایش شب


معمولا برای آرایش شب رنگ لب ها می تواند تیره و یا براق باشد و البته بعضی خانم ها هم دوست دارند لب هایشان را بیشتر در آرایش نشان دهند. برای این کار رژ لب دلخواهتان را با خط لبی کمی تیره تر می توانید به کار ببریدو البته به یاد داشته باشید خط لب زیاد مد نیست و نباید در آرایش خیلی به چشم بیاید.

نوشته شده در تاريخ جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

 


بـرای آنـهایی که عیـد را درس می‌خواننـد!

و اهمیـت تعـطیـلات عیـد برای کنکـوری‌ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با آغاز تعطیلات نوروزی، حساس‌ترین دوره آمادگی برای كنكور شروع می شود. مسائل موجود در این دوره مانند تعطیل شدن كلاس‌های مدرسه، جبران عقب‌ماندگی‌های درسی و... برنامه ریزی عید را از سایر دوره‌ها متمایز می‌كند. امسال به شكل دیگری به استقبال بهار می‌رویم. خانه‌ی كنكوری‌ها بوی همیشگی عید را ندارد، بویی از جنس كنكور دارد امسال نوروز تعطیل نیست امسال سال شماست. باید حانه تكانی كنید اما از نوع كنكوری آن. باید اوضاع را مرتب كنید. اضافه‌ها را از ذهن دور بریزید، داشته‌ها را گردگیری و تمیز كرده و به طور منظم در جای مناسبی قرار دهید. برای كنكوری‌ها بهار فصل رویشی دوباره است و ثمره هایی که دیر یا زود به بار خواهد نشست ...

باید به این قضیه تاریخی نگاه کرد. معلم‌های آن زمان به دلایل مختلف در تعطیلات نوروز دست از سر دانش‌آموزان برنمی‌داشتند! (درس‌ها یادشان نرود یا کمتر از سر و کول پدر و مادرها بالا بروند) هر وقت از دست بچه‌ها کلافه شدند داد بزنند و بگویند اگر "کتاب‌نویسی" هات رو ننویسی، آقاتون تو مدرسه فلکت می‌کنه! در گذر تاریخ این موضوع برچیده نشد و هر سال طرفداران زیادی پیدا کرد؛ آنفدر که به قشرهای مختلف کشیده شد و گروه‌های مختلف سنی راه پیدا کرد. حالا آن کسانی که در نوروز درس می‌خوانند و تعطیلات را فرصتی برای پیشی گرفتن درسی نسبت به دیگران می‌دانند کم نیستند. البته این قشر به جز درس، کلا هیچی از تعطیلات نوروز نمی‌فهمند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به هرحال این لیست را از کمترین درجه تا بالاترین درجه درس‌خوانی نوروزی تنظیم کردیم که امید است مورد استفاده آندسته از شما اعضای خوب پرشین استار که یا دانش آموز هستید و یا حتی برای شرکت در کنکور داوطلب شده اید مورد استفاده قرار گیرد ...

1. پیک نوروزی

پیک نوروزی اولش کلی ذوق و شوق دارد. بچه‌ها مداد رنگی‌ها را برمی‌دارند و اول جاهای خالی را نقاشی می‌کنند و تمام ممارست را در هرچه خوشگل‌تر کردن آن به کار می‌گیرند و حتی در تمام عید دیدنی‌های روزهای اول می‌برند تا کلاس‌‌بالایی‌های فامیل یاری کنند تا پیک خوشگل شود. چند روزی که می‌گذرد پیک فراموش می‌شود و احتمالا مثل وسط‌های داستان تصمیم کبری، زیر باران تو حیاط است! سیزده‌بدر که تمام می‌شود، عصر دلگیری که همه می‌آیند تا لباس‌های کار را برای فردا اتو کنند، یاد پیک نوروزی می‌افتند و بقیه صفحات به کمک همه اعضای خانواده تا صبح و شب‌ بیدار کشی حل می‌شود.

2. دانش‌آموزان تیزهوش

این قشر نسبت به گروه قبلی حجم گسترده‌تری نسبت به بدبختی درس‌خوانی نوروزی دارند و چون همه‌ مسوولان مدرسه و خانواده‌ها توهم پروفسوری نسبت به آنها دارند، حجم مشق‌های نوروزی در کنار سوال های کپی شده‌ معلمان و کتاب های تست، بسیار گسترده است.

3. کنکوری‌ها

این قشر احتمالا این اولین نوروزی نیست که درس‌ می‌خوانند. از اواخر اسفند هم روی کاغد نوشته‌اند چه روزی چه می‌خوانند و آن را به دیوار اتاق چسبانده‌اند، در اکثر موارد برنامه تا چند روزی به پیش می‌رود و کم کم با عید دیدنی‌ها از برنامه جا می‌مانند، عده‌ای بعد از چند روز جا ماندن کلا بی‌خیال برنامه می‌شوند، اما عده‌ای با چند شب بیدار ماندن و قهر کردن با مهمان‌ها و خانواده به کار خود ادامه می‌دهند.

عده‌ای زیرزمین خانه، انباری، پارکینگ، داخل ماشین پدر و یا حمام را برای پیدا کردن تمرکز و خواندن چند صفحه بیشتر برای رسیدن به رشته مورد علاقه در دانشگاه تلاش می‌کنند. در این میان تلویزیون هم دایم در پیام‌های بازرگانی متعدد "کنکوری‌ها! کنکوری‌ها" تبلیغ می‌کند و به جان این بیچاره‌ها اضطراب می‌اندازد. تعدادی هم در کنکورهای آزمایشی‌ شرکت می‌کنند و دایم به فکر سرفصل‌های برگزاری آزمون آن کنکور آزمایشی‌اند.

4. کنکوری‌های ارشد آزاد

این قشر چندمین بار است که در کنکور شرکت می‌کنند. احتمالا چند باری برای کنکور دوره‌ لیسانس و حالا برای کنکور ارشد درس می خوانند و به احتمال زیاد کنکور سراسری ارشد را که در بهمن برگزار شده را هم شرکت کرده‌اند. پوست این عده نسبت به دیگر کنکوری ها نسبت به درس‌خواندن در ایام نوروز کلفت‌تر شده و کمتر نسبت به بقیه کنکوری ها بر سر اقوام و خانواده برای درس خواندن‌شان منت می‌گذارند. البته به دلیل اینکه میانگین سنی این گروه نسبت به کنکوری‌های پیشین بالاتر است، مجبورند در عید دیدنی‌های فامیل شرکت کنند، چون دیگران بدشان می‌آید و همچنین آشغال تخمه های مهمانان در هنگام فوتبال دیدن در عیددیدنی را جمع کنند!

5. کلاس‌های فشرده زبان انگلیسی

عده‌ای هم برای تقویت زبان انگلیسی و شرکت در آزمون‌های تافل و آیلتس نوروز را به درس خواندن می‌گذرانند این گروه در تمام ایام سال آرزو داشتند که به کلاس زبان بروند اما چون شاغل‌اند وقت نمی‌شود؛ برای همین نوروز را بهترین زمان شرکت در کلاس‌های زبان دانسته‌اند. البته در این میان تبلیغات آموزشگاه‌های مختلف زبان بی‌تاثیر نیست و روزنامه‌ها پر از آگهی‌های "دوره‌های فشرده نوروزی زبان" شده‌اند.

:: اهمیت تعطیلات عید برای داوطلبان کنکور ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بسیاری از دانش آموزان با تعطیل شدن مدرسه ها، فرصتی طلایی و استثنایی بدست می آورند و آزاد می شوند. حالا آنها می توانند بسیار بیشتر از گذشته درس بخوانند. تجربه هم نشان داده است كه خیلی از دانش آموزان در دوران بعد از عید نسبت به فارغ التحصیلان پیشرفت بیشتری داشته اند. در اواخر فروردین ماه آزمون های جامع شروع می شود. شما تنها یك ماه فرصت دارید تا دروس خوانده نشده را بخوانید دروس قبلی را مرور كنید و نقاط ضعف خود را برطرف سازید. انجام این همه كار در این فرصت كوتاه، نیاز به برنامه دقیقی دارد و بدون برنامه حساب شده این كار انجام شدنی نیست.

تعطیلات عید برای بسیاری از آموزشگاه ها و كلاس های كنكور فرصت مناسبی است تا با تنطیم (كلاس های فوق العاده) عقب ماندگی آموزشی خود را جبران و در واقع سرهم كنند ولی بعدا متوجه می‌شوید كه این كلاس ها (تله)ی بزرگی برای وقت بچه هاست و دست وپاگیر كنكوری‌ها می‌شود. در ایام عید برنامه های عمومی خانواده مانند دید و بازدید مهمانیها سفرها و ... با فعالیت درسی شما طلاقی پیدا می كند. هماهنگی این برنامه ها با برنامه های درسی شما اهمیت زیادی دارد. به هر حال این ایام نقطه عطفی در آمادگی درسی شماست و سرنوشت بسیاری از كنكوری‌ها در مدت این بیست روز رقم می خورد. هرچند نباید انتظار داشت كه در این مدت معجزه ای روی می دهد ولی اینكه چگونه و با چه برنامه ای از آن استفاده شود قطعا نقش مهمی در نتیجه كارتان خواهد داشت تعطیلات عید را جدی بگیرید.

نحوه‌ی عملكرد دانش آموزان


با فرا رسیدن فصل بهار، سه نوع رفتار و برنامه ریزی عمده در بین دانش آموزان دیده می شود:

1. بعضی ها از این فرصت برای رفع خستگی و تجدید قوا استفاده می كنند.
2. عده دیگری عقیب ماندگی های درسی خود را جبران می كنند.
3. گروهی دیگر دروسی را كه قبلا آموخته اند دوره و جمع بندی می كنند.

در این دوره كه اكثرا دانش آموزان با شتاب و جدیت بیشتری درس می‌خوانند، اگر به هر دلیل و بهانه‌ای نتوانید از وقت خود استفاده كنید، از دیگران عقب خواهید ماند. پس دیگر رفتن به مسافرت معنایی ندارد. حتی اگر فكر می‌كنید كه با همراه بردن كتاب در مسافرت می‌توانید درس بخوانید، سخت در اشتباهید! تجربه می‌گوی، چنین اتفاقی نادر است. البته اگر واقعا خسته هستید و به تغییر محیط و آب و هوا احتیاج دارید، چاره‌ای نیست، به یك مسافرت كوتاه دو تا سه روزه بروید. در شرایطی كه سخت مشغول كار هستید رفتن به یك مسافرت غیر ضروری، فعالیت شما را دچار وقفه و سكته می كند. در این صورت، تمركز و شتاب درس خواندن شما مختل می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


استراحت در عید
مطالعه‌ی جدی این ایام، اصلا به معنای آن نیست كه صبح تا شب فقط درس بخوانید. می‌توانید در این ایام هم به شیوه‌های مناسب، تفریح و استراحت كنید.

دید و بازدید اقوام

سعی كنید موضوع كنكور و اهمیت آن را برای خانواده خود روشن كنید و از آنها بخواهید عید امسال را به كمك شما بیایند و دید و بازدید ها را به حداقل برسانند. خود شما هم تنها به دیدار اقوام درجه ی یك خود بسنده كنید و سعی كنید این وطیفه را در دو یا سه روز به اتمام برسانید و زودتر روی موضوع اصلی، كه همان كنكور است متمركز شوید.

ساعات خواب در ایام نوروز

یكی دیگر از نكاتی كه باید به آن توجه داشته ساعات خواب و بیداری در ایام نوروز است. در ایام عید معمولا به دلیل تعطیلی مدارس، بیدار شدن دانش آموزان چند ساعت عقب می افتد این مسئله دو اشكال دارد اول اینكه چند ساعت از ساعات شبانه روز است که باید بهترین بهره را از آن ببرید و دوم اینکه اگر از حساسیت فصلی كه موجب خواب آلودگی و سستی می شود رنج می برید، با مشورت پزشك زودتر به پیشگیری آن بپردازید، داشتن ورزش و تحرك در برنامه روزانه یكی از تكنیك های كنترل خواب بهاری است كافی است ۳۰ دقیقه مقاومت كنید.

تغذیه در ایام نوروز

از مسایل مهم دیگر در طول عید نوروز، تغذیه مناسب است كه هم بر میزان راندمان شما در مطالعه و هم بر میزان خواب شما در شبانه روز تاثیر می گذارد. سعی كنید از خوردن بیش از حد آجیل و شیرینی خودداری كنید. غذای پرحجم و چرب نخورید و به جای آن از غذای كم حجم و پركالری استفاده كنید و در نهایت
یك توصیه مهم : صبحانه را به هیچ قیمتی فراموش نكنید.

تلویزیون و تلفن در ایام نوروز

یكی از مهم‌ترین آفت‌های عید تماشای بدون برنامه تلوزیون است. پس سعی كنید به هیچ وجه تلوزیون را بدون هدف روشن نكنید و بعد از اتمام برنامه ی مورد نظر خود (كه آن هم یك یا دو برنامه انتخاب شده از بین برنامه هاست) به سرعت تلوزیون را خاموش كنید و به محل مطالعه خود برگردید در این فصل از سال، برخی از دوستان شما، كه خود بنا به دلایلی مطالعه نمی كنند برای كاهش اضطراب خود سعی می كنند زمان شما را با كشاندن شما به پای تلفن تلف كنند پس مواظب تلفن باشید. بهتر است از دیدن برنامه های هیجان انگیز یا سریال های دنباله دار بپرهیزید و به برنامه های كوتاه طنز با توجه به نكات ذكر شده بالا بپردازید.

دلسردی و یاس

در این دوره دلسردی و ناامیدی گریبان گیر بسیاری از كنكوری‌ها می‌شود. در كنار داوطلبان ضعیف‌تر، عده‌ای از داوطلبان كوشا و قوی هستند كه از نتایج آزمون های آزمایشی خود راضی نیستند نگران كسب رتبه ی نامطلوب هستند و یا حجم مطالب باقیمانده آنها را نگران و مایوس كرده است دیگر مثل روزهای اول درس نمی خوانند، كند پیش می روند، ساعات مطالعه آنها كاهش یافته و زودتر از قبل خسته می شوند. تجربه نشان می دهد وقتی داوطلبان دچار دلسردی و یاس می شوند، افكار منفی به آنها هجوم می آورد، بدبین می شوند، غیر واقع بینانه به ارزیابی موقعیت خود می پردازند و همه چیز را تیره و تار و از دست رفته می بینند.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


بسیاری از آنها با مراجعه به مشاور، دوباره به موقعیت واقعی خود پی می برند و از بحران خود ساخته خارج می‌شوند. به داوطلبان ضعیف‌تر توصیه می‌كنیم دوباره به آخرین رتبه پذیرفته شدگان در دانشگاه ها مراجعه كنند حتما در میان این همه رشته با رتبه‌های ریز و درشت، جایگاهی برای شما وجود دارد. آیا نمی‌توانید این جایگاه را پیدا كنید؟ اگر توان خود را نزدیك به نمره ی یك رشته می بینید، دست از تلاش بر ندارید. به داوطلبان قویتر كه قبلا خوب درس خوانده اند، توصیه میكنیم که نگذارید با مایوس شدن، از رقابت باز بمانید.

میدان را به دیگران واگذار نكنید. بهتر است آهسته و پیوسته به كار خود ادامه دهید. آدم های موفق و سخت كوش هیچ فرصتی را از دست نمیدهند. اگر هم در اولین آزمون جامع به نتایج دلخواه نرسیدید، نا امید نشوید. اشكالات و نقاط ضعف خود را تحلیل كنید و برای آنها برنامه ریزی كنید. اگر به خاطر نتایج كنكورهای آزمایشی، نتیجه ی شما در كنكور بد یا خوب نمی شود درس خواندن مانند بازی شطرنج است دانش آموزان قوی با حركات سنجیده به راحتی می توانند موقعیت خود را باز یابند و از حالت (كیش) خارج شوند.

اصول و تكنیك‌های برنامه ریزی در ایام نوروز

حتما سعی كنید برای هر روز خود یك برنامه ی بدون مدون داشته باشید بدینصورت که برای هر روز خود برنامه ای داشته باشید. با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع سعی كنید برنامه با توانایی های شما منطبق باشد مهمترین مسئله این است كه شما با توجه به توانایی های خود برنامه بنویسید چرا كه اگر در برنامه ی خود اصل واقع گرایی را در نظر نگیرید ممكن است اصلا آن را اجرا نكنید از قدیم گفته اند كه سنگ بزرگ نشانه نزدن است پس بعد از بررسی توانایی های خود یك برنامه منطقی و واقع گرایانه تهیه كنید و خود را حتما ملزم به اجرای آن كنید چرا كه داشتن برنامه موجب می شود كه شما نسبت به عملكرد خود یك دید كلی داشته باشید و از چهارچوب درست خارج نشوید و زمان خود را به بهترین شكل مدیریت كنید در این دو هفته درس هایی را كه نقاط ضعفتان هستند در برنامه بگنجانید بطوریكه اگر قرار باشد بعد از عید از دروس پایه و پیش دانشگاهی آزمون گرفته شود آمادگی شما بیش از ۷۰درصد باشد اگر تا به حال به دروس عمومی توجه نداشتید آنها را هم در برنامه خود بگنجانید.

برگزاری آزمون های متناسب با ایام نوروز

سعی كنید بعد از هر چند روز مطالعه، آموخته های خود را در آزمون‌های تستی استاندارد (سوالات كنكورهای سال قبل) محك بزنید تا مطمئن شوید كه ضعف شما در آن مبحث برطرف شده و اگر هنوز ضعفی باقی مانده است از آن آگاه شوید و در صدد رفع آن برآیید. باز هم تاكید می شود، ایام عید بهترین زمان برای برطرف كردن ضعف های شماست.

یك توصیه كلی :

كم كم به مطالعه خود شتاب دهید و توجه كنید كه این شتاب دادن نباید بصورت افراطی و سنگین باشد از هم اكنون با یك شیب ملایم شروع كنید و تا زمان كنكور به اوج مطالعه خود نزدیك شوید. تنها با این روند تدریجی رو به رشد است كه می توانید مطالعه خود را همواره در حد مطلوبی نگاه دارید. در این شتاب گرفتن یك نكته یادتان باشد: عادت به متراكم خوانی را در خود تقویت كنید اول اینكه تراكم كارهای روزانه خود را بیشتر روی درس خواندن متمركز كنید و دوم اینكه در یك روز چند درس مختلف را مطالعه كنید چرا كه در روز كنكور با تراكم بالایی از دروس مواجه هستید.

:: برنامه ریزی برای کنکور در ایام تعطیلات عید نوروز ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با استفاده از نکات ذکر شده در ادامه ایمیل می توانید از راهنمایی های مفیدی که برای برنامه ریزی کنکور در ایام نوروز است استفاده کنید. یکی از دلایل موفقیت داوطلبان موفق این است که در زمانهایی خاص مانند تعطیلات عید که دیگران درس نمی خوانند؛ آنها به شدت درس می‌خوانند. دوران عید یکی از دوره هایی است که آنرا دوره طلایی نامیده اند. در این دوره کوتاه شما میتوانید جهش قابل ملاحظه ای به پیش داشته باشید به شرط آنکه به دو راهنمایی زیر دقیقا توجه کنید:

اولاً: زیاد زحمت بکشید …، تفریحات، دید و بازدیدها، مسافرت و تلویزیون را کنار بگذارید و فقط دو روز از عید را به خودتان مرخصی بدهید، (دانش آموزان سال سوم می‌توانند چهار روز را تعطیل نمایند) و در روزهای قبل و بعد تا آنجا که می‌توانید درس بخوانید. افرادی که اراده ضعیفی دارند مطمئناً پیشرفت خوبی نخواهند کرد. ما به این گونه داوطلبان توصیه می‌نماییم خودشان به پدر و مادرشان مراجعه کنند و از آنها بخواهند تا بر کارشان نظارت نمایند.

ثانیاً:
با یک نقشه دقیق و طبق یک برنامه جامع درس بخوانید. تا بازده مطالعه شما چند برابر شود. در این مقاله چگونگی تنظیم برنامه جامع را برای شما توضیح می‌دهیم. فقط باید یکی دو ساعت وقت صرف کنید و طبق روشی که توضیح می‌دهیم "برنامه جامع" را برای خودتان تنظیم نمائید و سپس با نظم و دقت آن را اجرا نمائید. آنگاه خواهید دید که سه یا چهار هفته در ایام نوروز برای شما ارزش چند ماه را خواهد داشت و شما جهش بزرگی به جلو خواهید داشت. برنامه جامع را در داخل جداول یک برگ کاغذ A3 بنویسید. آنرا روی یک مقوای بزرگ بچسبانید و به دیوار مقابل میز تحریر خود نصب کنید تا همواره در مقابل چشمانتان باشد. برنامه جامع جایگزین دفتر برنامه ریزی نمی شود و به عنوان مکمل آن استفاده می‌شود. روی مقوای بزرگ علاوه بر جدول برنامه جامع یک برگ کاغذ A4 که روی آن برنامه هفته را نوشته اید نصب می‌نمائید. در پایان هر هفته برگه مربوط به هفته قبل را بردارید و پس از جمع بندی کامل از کارهای انجام شده و کارهای انجام نشده، برگه مربوط به هفته بعد را نصب نمائید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برنامه جامع چیست و در چه مواقعی تنظیم می‌شود؟


هرگاه بخواهید یک مجموعه کار آموزشی را به صورت کامل انجام دهید یا یک مجموعه درسی را به طور کامل یا نسبتاً کامل دوره نمائید، برنامه جامع تنظیم می‌نمائید. توصیه ما این است که برنامه جامع را هیچ گاه برای کمتر از دو هفته و یا بیشتر از چهار هفته طراحی نکنید. در هنگام اجرا و در پایان برنامه جامع، باید کارهای انجام شده و انجام نشده را بررسی و ارزیابی نمائید. حداقل یک بار دیگر می‌توانید برنامه جامع تنظیم نمائید و آن هم در یک ماهه قبل از برگزاری کنکور سراسری است.

برنامه جامع چه اجزایی دارد؟

برنامه جامع شامل ده ستون می‌باشد، عنوان های این ستونها به ترتیب عبارتند از: نام درس- تابلوی آموزشی- برنامه آزمون- تصمیمات و اهداف- منابع مطالعاتی پیشنهادی- سایر منابع اطلاعاتی- زمان برای سه هفته- زمان برای هفته اول- زمان برای هفته دوم- زمان برای هفته سوم در اینجا قسمت هایی را که نیاز به توضیح بیشتر دارند معرفی می‌نمائیم.

1. تابلوی آموزشی- تشخیص وضعیت:


در ستون تابلوی آموزشی، ارزیابی خود را درباره وضعیت آموزشی تان در هر درس می‌نویسید.

الف-
میانگین نمرات تراز خود را در هر درس یادداشت نمائید مثلا بنویسید میانگین نمره تراز من در درس فیزیک ۵۷۰۰ بوده است.

ب-
به برنامه آزمون های دوره نوروز نگاه کنید. اکنون تشخیص دهید که در کدام فصل‌ها قوی هستید و در کدام فصل‌ها ضعف دارید. نقاط قوت و ضعف خود را به طور جداگانه مشخص کنید.

2. تصمیمات و اهداف + منابع مطالعاتی:

در ستون چهارم با توجه به وضعیت درسی خود و با توجه به برنامه آزمونها تصمیماتی اتخاذ می‌نمایید. دقت کنید که این تصمیمات قابل اجرا باشند مثلاً یکباره تصمیم نگیرید که طی سه هفته دو بار کتابی را دوره نمائید و تمام مسائل آنرا حل کنید و به چند صد تست هم پاسخ دهید! (مطمئناً تصمیمات غیر واقعی قابل اجرا نخواهند بود.) منابع مطالعاتی خود را نیز دقیقا مشخص کنید. برای مطالعه دروس و یادگیری مطالب حتما از کتاب درسی بهره بگیرید. البته ممکن است در یک درس تسلط کافی داشته باشید و نیازی به مطالعه تشریحی آن درس نباشد. مرور یادداشت‌ها و مقداری تمرین و تست زدن برایتان کافی است در این صورت منابع تستی و تمرین را مشخص کنید. تمرین های کتاب درسی، آزمونهای قبلی منابع مفیدی برای تمرین می‌باشند. سایر منابع دلخواه خودتان را در ستون ششم اضافه کنید تعداد صفحاتی را که می‌خواهید مطالعه کنید، تعداد مسائل و تعداد تست‌ها را هم بنویسید. پیش از آنکه به فکر تمرین تست های جدید باشید به تمرین و مرور و حل مسائل و تست هایی بپردازید که قبلا آنها را مطالعه نموده اید. باید آنچه را قبلا فراگرفته اید در ذهنتان تثبیت نمائید و آنگاه به مطالب جدید بپردازید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


3. تخمین و تقسیم زمان:

پیش بینی کنید که اساسا در ایام نوروز چند ساعت وقت برای مطالعه دارید و برای مطالعه هر درس چند ساعت می‌توانید اختصاص دهید. آن دسته از داوطلبانی که تاکنون برنامه متعادل (نرمال) نوشته اند این موضوع را بهتر می‌توانند پیش بینی نمایند. اگر دانش آموز هستید و تا روزهای آخر اسفند به مدرسه می‌روید توجه کنید که زمان مطاله شما قبل از شروع تعطیلات کمتر است و همچنین اگر می‌خواهید دو روز اول عید را تعطیل کنید این مدت را هم در نظر بگیرید سعی کنید تخمین دقیقی از ساعات مطالعه خود بزنید. مثلا بگویید من در هفته اول می‌توانم پنجاه ساعت درس بخوانم سپس این پنجاه ساعت را بین دروس مختلف تقسیم کنید. به اهمیت هر درس و وضعیت خود در هر یک از دروس توجه کنید. اگر هنگام تنظیم برنامه رویاپردازی کنید و تصمیمات بلند پروازانه بگیرید نه تنها نتیجه بهتری کسب نخواهید کرد بلکه تمام زحمتی که برای تنظیم برنامه کشیده اید به هدر خواهد رفت.

برنامه روزانه

پس از نوشتن برنامه جامع، برنامه روزانه تان را تنظیم نمایید. در برنامه روزانه برای هر روز حداکثر ۵ درس را در نظر بگیرید. اگر مثلا برای درس فیزیک ۱۰ ساعت در نظر گرفته اید می‌توانید آنرا به چهار نوبت مطالعه ۲/۵ ساعته یا ۵ بار مطالعه ۲ ساعته تقسیم کنید و روزهای مطالعه را هم مشخص کنید مثلا تصمیم بگیرید چهار نوبت در روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهار شنبه هر بار به مدت ۲/۵ ساعت فیزیک بخوانید. تکالیف خود را نیز برای هر نوبت مطالعه مشخص کنید آیا فقط کتاب را مطالعه می‌کنید مساله حل می‌کنید یا تست هم می‌زنید. منابع را بنویسید. در ابتدای هر هفته برنامه روزانه را در کنار برنامه جامع روی مقوا نصب کنید در پایان هر روز و در پایان هفته موارد اجرا نشده را در ستون آخر بنویسید و پس از تصحیح و تعدیل و تصمیم گیری مجدد به برنامه هفته بعد بیفزایید.

چند توصیه :


1. برنامه جامع و برنامه روزانه را پس از تنظیم به مشاور خود نشان دهید و از نظرات مشورتی وی بهره بگیرید.

2.
اگر در پایان یک هفته ملاحظه نمودید که بخش قابل ملاحظه ای از تصمیمات را اجرا نکرده اید برنامه را مورد بازبینی قرار دهید و قسمت های کم اهیمت تر را حذف کنید.

3.
هر قدر هم پایه درسی تان ضعیف باشد هیچ درسی را به طور کامل حذف نکنید. در این گونه دروس می‌توانید مباحثی را بیابید که برایتان ساده تر باشد.

4.
توصیه به داوطلبان رشته تجربی: درس زیست شناسی درس اصلی شماست سعی کنید این دروس را هر روز در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید پس از زیست شناسی، درس شیمی قرار دارد دروس ریاضی و فیزیک را کنار نگذارید و حتی اگر دانش آموز ضعیفی هستید درس ریاضی را از برنامه تان حذف نکنید.

5.
توصیه به داوطلبان رشته ریاضی: حساب دیفرانسیل و فیزیک اهمیت تعیین کننده ای در کنکور دارند. اما به هندسه و ریاضیات گسسته کم توجهی نکنید بسیاری از داوطلبان ریاضی به این دروس اصلا اهمیت لازم را نمی دهند و فکر می‌کنند دروس اختصاصی فقط حساب دیفرانسیل و فیزیک است. در تستهای دروس هندسه، ریاضیات جدید (گسسته یا جبر و احتمال) و مثلثات، با تلاش کمتر می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید زیرا میزان تنوع طرح سوال در دروسی که اشاره شد نسبت به حساب دیفرانسیل کمتر است و با اینکه مسائل تشریحی در این دروس دشوارتر است ولی اگر داوطلبی پایه درسی متعادل داشته باشد می‌تواند در کنکور نتیجه بهتری بگیرد. در صورتیکه بسیاری از داوطلبان رشته ریاضی به دلیل علاقه بیشتر به حل مسائل حساب دیفرانسیل یا مکانیک می‌پردازند و با تصور دشوارتر بودن دروس هندسه یا مثلثات این دروس را کنار می‌گذارند. مجدداً تکرار می‌کنیم میزان تنوع و انواع سوالات در دروس مثلثات، هندسه و ریاضیات گسسته کمتر است و اگر پایه متوسطی دارید با تمرین تستهای طبقه بندی شده می‌توانید نتیجه خوبی در این دروس بگیرید. متأسفانه بسیاری از داوطلبان ریاضی درس شیمی را به کلی فراموش می‌کنند و کنار می‌گذارند که اندیشه ای کاملا اشتباه است. اشکال دیگر کار داوطلبان ریاضی بی توجهی به دروس عمومی است که در دوره نوروز باید به جبران این ضعف بپردازند.

6.
توصیه به داوطلبان رشته انسانی: دروس جامعه شناسی، روانشناسی و فلسفه در گروه انسانی بخشی از دروس اختصاصی است که داوطلبان این گروه در آنها بالاترین درصدها را به دست می‌آورند اما مشکل عمده گروه انسانی، کم توجهی به دروس عمومی است. توصیه می‌کنیم دروس عمومی را جدی تر بگیرید و اگر در دروس ریاضی و آمار و زبان پایه ضعیفی دارید در ایام نوروز به جبران این ضعف‌ها بپردازید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حلول سال نو و بهار دوباره طبیعت پیشاپیش مبارك باد


بـرای آنـهایی که عیـد را درس می‌خواننـد!

و اهمیـت تعـطیـلات عیـد برای کنکـوری‌ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با آغاز تعطیلات نوروزی، حساس‌ترین دوره آمادگی برای كنكور شروع می شود. مسائل موجود در این دوره مانند تعطیل شدن كلاس‌های مدرسه، جبران عقب‌ماندگی‌های درسی و... برنامه ریزی عید را از سایر دوره‌ها متمایز می‌كند. امسال به شكل دیگری به استقبال بهار می‌رویم. خانه‌ی كنكوری‌ها بوی همیشگی عید را ندارد، بویی از جنس كنكور دارد امسال نوروز تعطیل نیست امسال سال شماست. باید حانه تكانی كنید اما از نوع كنكوری آن. باید اوضاع را مرتب كنید. اضافه‌ها را از ذهن دور بریزید، داشته‌ها را گردگیری و تمیز كرده و به طور منظم در جای مناسبی قرار دهید. برای كنكوری‌ها بهار فصل رویشی دوباره است و ثمره هایی که دیر یا زود به بار خواهد نشست ...

باید به این قضیه تاریخی نگاه کرد. معلم‌های آن زمان به دلایل مختلف در تعطیلات نوروز دست از سر دانش‌آموزان برنمی‌داشتند! (درس‌ها یادشان نرود یا کمتر از سر و کول پدر و مادرها بالا بروند) هر وقت از دست بچه‌ها کلافه شدند داد بزنند و بگویند اگر "کتاب‌نویسی" هات رو ننویسی، آقاتون تو مدرسه فلکت می‌کنه! در گذر تاریخ این موضوع برچیده نشد و هر سال طرفداران زیادی پیدا کرد؛ آنفدر که به قشرهای مختلف کشیده شد و گروه‌های مختلف سنی راه پیدا کرد. حالا آن کسانی که در نوروز درس می‌خوانند و تعطیلات را فرصتی برای پیشی گرفتن درسی نسبت به دیگران می‌دانند کم نیستند. البته این قشر به جز درس، کلا هیچی از تعطیلات نوروز نمی‌فهمند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به هرحال این لیست را از کمترین درجه تا بالاترین درجه درس‌خوانی نوروزی تنظیم کردیم که امید است مورد استفاده آندسته از شما اعضای خوب پرشین استار که یا دانش آموز هستید و یا حتی برای شرکت در کنکور داوطلب شده اید مورد استفاده قرار گیرد ...

1. پیک نوروزی

پیک نوروزی اولش کلی ذوق و شوق دارد. بچه‌ها مداد رنگی‌ها را برمی‌دارند و اول جاهای خالی را نقاشی می‌کنند و تمام ممارست را در هرچه خوشگل‌تر کردن آن به کار می‌گیرند و حتی در تمام عید دیدنی‌های روزهای اول می‌برند تا کلاس‌‌بالایی‌های فامیل یاری کنند تا پیک خوشگل شود. چند روزی که می‌گذرد پیک فراموش می‌شود و احتمالا مثل وسط‌های داستان تصمیم کبری، زیر باران تو حیاط است! سیزده‌بدر که تمام می‌شود، عصر دلگیری که همه می‌آیند تا لباس‌های کار را برای فردا اتو کنند، یاد پیک نوروزی می‌افتند و بقیه صفحات به کمک همه اعضای خانواده تا صبح و شب‌ بیدار کشی حل می‌شود.

2. دانش‌آموزان تیزهوش

این قشر نسبت به گروه قبلی حجم گسترده‌تری نسبت به بدبختی درس‌خوانی نوروزی دارند و چون همه‌ مسوولان مدرسه و خانواده‌ها توهم پروفسوری نسبت به آنها دارند، حجم مشق‌های نوروزی در کنار سوال های کپی شده‌ معلمان و کتاب های تست، بسیار گسترده است.

3. کنکوری‌ها

این قشر احتمالا این اولین نوروزی نیست که درس‌ می‌خوانند. از اواخر اسفند هم روی کاغد نوشته‌اند چه روزی چه می‌خوانند و آن را به دیوار اتاق چسبانده‌اند، در اکثر موارد برنامه تا چند روزی به پیش می‌رود و کم کم با عید دیدنی‌ها از برنامه جا می‌مانند، عده‌ای بعد از چند روز جا ماندن کلا بی‌خیال برنامه می‌شوند، اما عده‌ای با چند شب بیدار ماندن و قهر کردن با مهمان‌ها و خانواده به کار خود ادامه می‌دهند.

عده‌ای زیرزمین خانه، انباری، پارکینگ، داخل ماشین پدر و یا حمام را برای پیدا کردن تمرکز و خواندن چند صفحه بیشتر برای رسیدن به رشته مورد علاقه در دانشگاه تلاش می‌کنند. در این میان تلویزیون هم دایم در پیام‌های بازرگانی متعدد "کنکوری‌ها! کنکوری‌ها" تبلیغ می‌کند و به جان این بیچاره‌ها اضطراب می‌اندازد. تعدادی هم در کنکورهای آزمایشی‌ شرکت می‌کنند و دایم به فکر سرفصل‌های برگزاری آزمون آن کنکور آزمایشی‌اند.

4. کنکوری‌های ارشد آزاد

این قشر چندمین بار است که در کنکور شرکت می‌کنند. احتمالا چند باری برای کنکور دوره‌ لیسانس و حالا برای کنکور ارشد درس می خوانند و به احتمال زیاد کنکور سراسری ارشد را که در بهمن برگزار شده را هم شرکت کرده‌اند. پوست این عده نسبت به دیگر کنکوری ها نسبت به درس‌خواندن در ایام نوروز کلفت‌تر شده و کمتر نسبت به بقیه کنکوری ها بر سر اقوام و خانواده برای درس خواندن‌شان منت می‌گذارند. البته به دلیل اینکه میانگین سنی این گروه نسبت به کنکوری‌های پیشین بالاتر است، مجبورند در عید دیدنی‌های فامیل شرکت کنند، چون دیگران بدشان می‌آید و همچنین آشغال تخمه های مهمانان در هنگام فوتبال دیدن در عیددیدنی را جمع کنند!

5. کلاس‌های فشرده زبان انگلیسی

عده‌ای هم برای تقویت زبان انگلیسی و شرکت در آزمون‌های تافل و آیلتس نوروز را به درس خواندن می‌گذرانند این گروه در تمام ایام سال آرزو داشتند که به کلاس زبان بروند اما چون شاغل‌اند وقت نمی‌شود؛ برای همین نوروز را بهترین زمان شرکت در کلاس‌های زبان دانسته‌اند. البته در این میان تبلیغات آموزشگاه‌های مختلف زبان بی‌تاثیر نیست و روزنامه‌ها پر از آگهی‌های "دوره‌های فشرده نوروزی زبان" شده‌اند.

:: اهمیت تعطیلات عید برای داوطلبان کنکور ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بسیاری از دانش آموزان با تعطیل شدن مدرسه ها، فرصتی طلایی و استثنایی بدست می آورند و آزاد می شوند. حالا آنها می توانند بسیار بیشتر از گذشته درس بخوانند. تجربه هم نشان داده است كه خیلی از دانش آموزان در دوران بعد از عید نسبت به فارغ التحصیلان پیشرفت بیشتری داشته اند. در اواخر فروردین ماه آزمون های جامع شروع می شود. شما تنها یك ماه فرصت دارید تا دروس خوانده نشده را بخوانید دروس قبلی را مرور كنید و نقاط ضعف خود را برطرف سازید. انجام این همه كار در این فرصت كوتاه، نیاز به برنامه دقیقی دارد و بدون برنامه حساب شده این كار انجام شدنی نیست.

تعطیلات عید برای بسیاری از آموزشگاه ها و كلاس های كنكور فرصت مناسبی است تا با تنطیم (كلاس های فوق العاده) عقب ماندگی آموزشی خود را جبران و در واقع سرهم كنند ولی بعدا متوجه می‌شوید كه این كلاس ها (تله)ی بزرگی برای وقت بچه هاست و دست وپاگیر كنكوری‌ها می‌شود. در ایام عید برنامه های عمومی خانواده مانند دید و بازدید مهمانیها سفرها و ... با فعالیت درسی شما طلاقی پیدا می كند. هماهنگی این برنامه ها با برنامه های درسی شما اهمیت زیادی دارد. به هر حال این ایام نقطه عطفی در آمادگی درسی شماست و سرنوشت بسیاری از كنكوری‌ها در مدت این بیست روز رقم می خورد. هرچند نباید انتظار داشت كه در این مدت معجزه ای روی می دهد ولی اینكه چگونه و با چه برنامه ای از آن استفاده شود قطعا نقش مهمی در نتیجه كارتان خواهد داشت تعطیلات عید را جدی بگیرید.

نحوه‌ی عملكرد دانش آموزان


با فرا رسیدن فصل بهار، سه نوع رفتار و برنامه ریزی عمده در بین دانش آموزان دیده می شود:

1. بعضی ها از این فرصت برای رفع خستگی و تجدید قوا استفاده می كنند.
2. عده دیگری عقیب ماندگی های درسی خود را جبران می كنند.
3. گروهی دیگر دروسی را كه قبلا آموخته اند دوره و جمع بندی می كنند.

در این دوره كه اكثرا دانش آموزان با شتاب و جدیت بیشتری درس می‌خوانند، اگر به هر دلیل و بهانه‌ای نتوانید از وقت خود استفاده كنید، از دیگران عقب خواهید ماند. پس دیگر رفتن به مسافرت معنایی ندارد. حتی اگر فكر می‌كنید كه با همراه بردن كتاب در مسافرت می‌توانید درس بخوانید، سخت در اشتباهید! تجربه می‌گوی، چنین اتفاقی نادر است. البته اگر واقعا خسته هستید و به تغییر محیط و آب و هوا احتیاج دارید، چاره‌ای نیست، به یك مسافرت كوتاه دو تا سه روزه بروید. در شرایطی كه سخت مشغول كار هستید رفتن به یك مسافرت غیر ضروری، فعالیت شما را دچار وقفه و سكته می كند. در این صورت، تمركز و شتاب درس خواندن شما مختل می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


استراحت در عید
مطالعه‌ی جدی این ایام، اصلا به معنای آن نیست كه صبح تا شب فقط درس بخوانید. می‌توانید در این ایام هم به شیوه‌های مناسب، تفریح و استراحت كنید.

دید و بازدید اقوام

سعی كنید موضوع كنكور و اهمیت آن را برای خانواده خود روشن كنید و از آنها بخواهید عید امسال را به كمك شما بیایند و دید و بازدید ها

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |




بعضی از راننده های کامیون جمله های جالبی مینویسن پشت ماشیناشون ! حالا یا جنبه طنز داره
یا جمله های فلسفی و ادبیاته یا عاشقانه است یا … بهر حال زیباست و ارزش خوندن داره ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

اگر از عشقت نکنم گریه و زاری
به جهنم که مرا دوست نداری!

اگه الله کند یاری
چه اف باشد چه سوسماری!

اگر خواهی بمیری بی بهانه
بخور ماست و خیار و هندوانه!

ای بلبل اگر نالی من با تو هم آوازم
تو عشق گل داری، من عشق گل اندامی!

لاستیک قلبمو با میخ نگات پنچر نکن

بر در دیوار قلبم نوشتم ورود ممنوع !
عشق آمد و گفت من بی سوادم

قربان وجودت که وجودم ز وجودت بوجود آمده مادر

شتاب مکن! مقصد خاک است

رادیاتور عشق من از بهر تو، آمد به جوش!

اگر نداری باورم بنگر به روی آمپرم

کاش جاده زندگی هم دنده عقب داشت

آب رادیاتور ماشین بخور محتاج نامردان نباش!

آدم دیوانه را بنگی بس است خانه پرشیشه را سنگی بس است!

اتوبوس من غصه نخور، منم یه روز بزرگ میشم!(ژیان)

سر پایینی برنده سر بالایی شرمنده!

داداش مرگ من یواش!

کاش می شد سرنوشت را از سر نوشت

تند رفتن که نشد مردی! چشم انتظارم که برگردی

یا اقدس! یا هیچکس

زندگی نگه دار پیاده می شم

محبت از درخت آموز که سایه از سر هیزم شکن هم برنمی دارد

منمشتعلعشقعلیمچکنم

ایحجتخدا

دریای غم ساحل ندارد

قربون دل غریب پرستت

از عشق تو لیلی؛ رفتم زیر تریلی

همه از مرگ می ترسند من از رفیق نامرد

به مد پرستان بگو آخرین مد کفن است

ای روزگار با ما شدی ناسازگار!
بپر بالا که گیر نمیاد!

باغبان در را مبند من مرد گلچین نیستم
من خودم گل دارم و محتاج یک گل نیستم!

بحث30یا c ممنوع!

بخور و بخواب کارمه
الله نگهدارمه!

به مادرت رحم کن کوچولو!

تا جام اجل نکرده ام نوش
هرگز نکنم تو را فراموش!

تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی
تا کوچه و بازار نگردی نشوی گرگ بیابان!

تاکسی نارنجی
از من نرنجی!

تجربه نام مستعاری است که بر خطاهای خود میگذاریم!

جهان باشد دبستان و همه مردم دبستانی
چرا باید شود طفلی ز روز امتحان غافل؟!

داداش مرگ من یواش
امان از دست گلگیر ساز و نقاش!

درخت مکر زن صد ریشه دارد
فلک از دست زن اندیشه دارد!

رنج گل بلبل کشید و برگ گل را باد برد
رنج دختر مادر کشید و لذتش داماد برد!

دلبری دارم چو مار عینکی
خوشگل و زیبا ولی کم پولکی!

حالا که خر تو خره ماهم پیرایدم(ژیان)

رخش بی قرار!

رفیق بی کلک مادر!

در طواف شمع می گفت این سخن پروانه ای
سر پیچ سبقت نگیر جانا مگر دیوانه ای!

دلبرا دل به تو دادم که به من دل بدهی
دل ندادم که به من ساندوچ و دلمه دهی!

دنبالم نیا اسیرم میشی!

دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ
ای هیچ تر از هیچ تو بر هیچ مپیچ!

دودوتا هفتا کی به کیه!

رود می رود اما ریگذارش می ماند!

زندگی بدون عشق مثل ساندوچ بدون نوشابه هست!

زندگی بدون عشق مانند شلوار بدون کش هست!

ژیان عشقت مرا بیچاره بنمود
ز شهر و خانه ام آواره بنمود!

سر پایینی نوکرتم
سر بالایی شرمندتم(ژیان)

شب و روز رانندگی در جاده ها کار من است
از خطر باکی ندارم جون خدا یار من است!

شو همره بلبل لبلب هرمهوش!
(اینو برعکس هم که بخونی همین میشه)

عشق میکروبی است که از راه چشم وارد می شود و قلب را عاشق می کند!

قربان وجودی که وجودم ز وجودش بوجود آمده است!

کوه از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد
جاده از افتادگی از کوه بالا میرود!

گاز دادن نشد مردی
عشق آن است که بر گردی!

گدایان بهر روزی طفل خود را کور می خواهند
طبیبان جملگی خلق را رنجور می خواهند!

تمام مرده شویان راضیند بر مردن مردم
بنازم مطربان را که خلق را مسرور می خواهند!

گلگیرم ولی گل نمیگیرم!

یه بار پریدی موتوری دو بار پریدی موتوری آخر می افتی موتوری!

گرگی که مرا شیر دهد میش من است
بیگانه اگر وفا کند خویش من است

نوکرتم ننه!

یا علی گفتیم و قسط آغاز شد!

دیشب بابام منو زد بخاطر تو ...

نیم كیلو باش ولی مرد باش

ببخشید پشتم به شماست

عاقبت فرار از مدرسه!

عاقبت لیسانس گرفتن!

ایکاش زندگی دنده عقب داشت!

این وسیله بهر روزی دست ماست
در حقیقت مالک اصلی خداست

گشتم نبود نگرد نیست

زگهواره تا گور بی خیال؟

من تماشای تو می کردم و غافل بودم
کز تماشای تو خلقی به تماشای منند

جوانی المثنی ندارد

عاشق بی انتظار مادر

علم بهتر است یا ثروت؟
هیچكدام فقط ذره ای معرفت

به گنده تر و خرتر از خودت احترام بگذار!

عیب رندان مكن ای زاهد پاكیزه سرشت
سرنوشت دگران بر تو نخواهند نوشت

ناز نگات قشنگه!

تند رفتن كه نشد مردی
عشق است كه برگردی

هر كجا محرم شدی، چشم از خیانت باز دار
چه بسا محرم با یك نقطه مجرم میشود

مبر ز موی سفیدم گمان به عمر دراز
جوان به حادثه ای زود پیر میشود گاهی

دست بزن ولی خیانت مكن

منم یه روز بزرگ میشم

زندگی بر خلاف آرزوهایم گذشت

داداش جان به خاطر اشك مادر یواش!

افسوس همه اش افسانه بود!

من از عقرب نمیترسم ولی از سوسك میترسم
من از دشمن نمیترسم ولی از دوست میترسم

من نمی گویم مرا ای چرخ سرگردان مكن
هرچه می خواهی بكن محتاج نامردان مكن!

شد شد، نشد نشد

بوسه مگر چیست، فشار دولب
این كه گنه نیست، چه روز و چه شب

بمیرد آنكه غربت را بنا كرد
مرا از تو، ترا از من جدا كرد

برگ از درخت خسته می شه
پاییز فقط یه بهانه است

در این دنیا كه مردانش عصا از كور می دزدند
من بیچاره دنبال مرد می گردم

رفاقت قصه تلخی است كه از یادش گریزانم

از بس خوردم مرغ و پلو
آخر شدم ماركوپولو

بخاطر دلم ولم

100 بار بدی كردی و دیدی ثمرش را
خوبی چه بدی داشت كه یك بار نكردی

تو كه بی وفا نبودی پدر سگ!

دلم دادم بری باهاش حال كنی
نه كه بری جیگركی بازكنی !

در قمار زندگی عاقبت ما باختیم
بس كه تكخال محبت بر زمین انداختیم

گر پادشاه عالمی، بازهم گدای مادری

نمیخام شمع باشم دخترا فوتم كنن
میخام سیگار باشم لوطیا دودم كنن

همه از من میترسن، من از نیسان آبی

هندونه بده قاچ كنیم، لوپتو بده ماچ كنیم !

دانی كه چرا راز نهان با تو نگفتم،
طوطی صفتی طاقت اسرار نداری

به درویشی قناعت كن كه سلطانی خطر دارد

جون من داداش یه خورده یواش!

اسیرتم ولی آزاد !

قربان وجودت که وجودم ز وجود تو بوجود آمده مادر

ای الهه ناز!!!

لوتی با ما به ازین باش که با خلق جهانی!

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

 


خطای دید (خطای باصره، خطای بصری، خطای چشم) به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد ... در هر صورت امید است از این سوژه های جالب لذت کافی ببرید.


این عکس چه احساسی را به شما منتقل می کند؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به مرکز گل نگاه کنید و سرتونو عقب وجلو ببرید آیا احساس نمی کنید گل بزرگتر می شود؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با جلو و عقب بردن سرتان چرخیدن حلقه ها را کنترل کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


باورتان می‌شود که خطوط عمودی همه با هم موازی باشند؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


و اینهم مونالیزایی متفاوت

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


مراقب باشید سرتان گیج نرود!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا می توانید در عکس زیر 4 گرگ ببینید؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به این عکس که نگاه کنین احساس میکنین چشاتون مشکل داره!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یک سازه جالب و بی نظیر!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به این تصویر نگاه کنید و چشماتونو حرکت بدید. شبیه پارچه ای میشه که با باد بالا و پایین میشه...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به نقطه وسط تصویر زیر خیره شوید و سرتان را جلو و عقب ببرید چرخها به حرکت در میایند !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این تصویر سه بعدی رو ببینین که واقعا سه بعدیه؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


وای این آجرا چرا تکون میخورن

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


آیا میتونین تشخیص بدین که این تصویر از چه بعدی رسم شده؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا میتوانید 13 چهره مخفی را در این تصویر ببینید؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هنگامی که به این تصویر نگاه میکنید احساس میکنید در حال حرکت است!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به این تصویر نگاه کنید ... آنرا متحرک می‌بینید!؟ (این یک تصویر ثابت است)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به دایـره میانی خیره شوید پس از چندین ثانیه خواهید دید که بتدریج سایه های اطراف ناپدید میگردند !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


باورتون میشه این دو تا اسب همرنگ هستند؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چند ثانیه به تصویر فوق خیره شوید، خطای چشم خود را بوضوح خواهید دید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یه تصویر جالب فقط کافیه یه مقدار چشمتونو حرکت بدین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


به این مار ها نگاه کنید و چشماتونو یه خورده حرکت بدین. فقط مواظب باشین نیشتون نزنن!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در محل تقاطع مربع های تصویر زیر تنها دایره های سفید وجود دارند
ولی بعضی از دایره ها را برای لحظه ای کوتاه سیاهرنگ می بینید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در اين تصوير چند صورت مي بينيد؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این تصویر چه سوژه ای را نشان می دهد؟

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این شکل از سمت راست شامل چند تا مستطیل هست؟ حالا از سمت چپ بشمارید ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


این چنین شکل هندسی رو چه جوری میشه توجیه کرد؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به پاهای این دو نفر توجه کنید. متوجه این نوع خطای دید می شوید!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیا در تصویر زیر دایره ای می بینید؟ با نگاه اول مطلقا شما هیچ دایره ای نخواهید دید اما باید بدانید که ۱۶ دایره در این تصویر وجود دارد. با دقت بیشتر به فاصله بین هر دو مکعب ها نگاه کنید… در بین هر دو مکعب یک دایره وجود دارد که مجموعا ۱۶ دایره میشود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در اینجا شما سه تصویر میبینید. تصویر وسط مشکی و تصاویر چپ و راست رنگی. تصویر راست به سمت راست میچرخد و تصویر چپ به سمت چپ. جالب اینجاست که اگر تصویر مشکی وسط هم که در حال چرخش است را همزمان با یکی از تصاویر چپ یا راست نگاه کنید در ذهن این تصور بوجود می آید که با همان تصویر و به همان جهت خواهد چرخید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

کسانی که در غم اندوه به هم خوردن رابطه یی هستند، گرایش خیلی زیادی دارند که دقیقا برعکس آنچه که باید را انجام دهند. به همین خاطر گاهی صدمه ی جبران ناپذیری را به رابطه شان می زنند. در هر فاجعه یی، اولین قدم متوقف کردن خونریزی و بعد حل مشکل است. رابطه ی عاطفی شما هم از این امر مستثنی نیست. زن ها دنبال مردهای قوی هستند که بتوانند از آنها محافظت کنند و مردها به هیچ وجه به زن هایی که به آن ها اجازه نمی دهند هر کاری که می خواهند بکنند، احترام نمی گذارند پس اگر می خواهید عشق سابقتان را دوباره به رابطه برگردانید چند اشتباه زیر را مرتکب نشوید. با ترک این ده اشتباه به خودتان ثابت خواهید کرد که ارزش یک عشق واقعی را دارید.

1. بیش از حد مهربان نباشید
نباید این قدر راحت هر چه طرف تان می گوید را گوش دهید و انتظار داشته باشید که رابطه تان هم خیلی عالی باشد! اینطور در موردش فکر کنید؛ در همه ی داستان های خوب یک تضاد یا کشمکش وجود دارد. در فیلم جنگ ستارگان، هم آدم های خوب بودند و هم آدم های بد! پس این تضادهاست که باعث جالب و جذاب شدن مسایل می شود و یک رابطه بدون تضاد و کشمکش واقعاً خسته کننده خواهد شد. خیلی مهربان و خوب بودن یعنی منفعل، بی اعتماد به خود مضطرب و قابل پیش بینی هستید. یادتان باشد که برای روشن کردن شعله ی آتش، اصطحکاک لازم است پس روی حرف خودتان بایستید.

2. او را مجبور نکنید
نمی توانید با یک بحث منطقی رابطه تان را از نو بسازید. شاید بتوانید برای خودتان دلیل و منطق بیاورید. اما برای طرف مقابل تان نمی توانید! شما نمی توانید یک نفر را قانع کنید دوست تان بدارد یا بخواهد که با شما باشد. احساسات به این طریق عمل نمی کنند. قلب انسان ها واکنشی است. نه منطقی، پس به جای این که با بحث منطقی طرف تان را برگردانید، کارهای دیگری انجام دهید تا قلب او واکنش دهد.

3. التماس نکنید

خیلی ها برای نگه داشتن طرف شان دست به عجز و لابه می زنند؛ "خواهش می کنم نرو، هر کاری که بخواهی برایت می کنم..." به هیچ وجه این کار را نکنید! این هیچ شباهتی به یک رابطه ی عاشقانه ندارد. شاید برای چند وقت طرف مقابل با شما بماند، اما همه احترامتان را پیش او از دست خواهید داد. این یعنی به محض اینکه یک نفر بهتر سر راه او قرار بگیرد، شما را ترک می کند.

4. مرتب هدیه نخرید

تا به حال شنیده اید: "عشق من را نمی توانی بخری!" شاید وقتش شده خوب به این حرف گوش کنید. گل و هدیه برای تشکر یا ابراز عشق هستند، اما برای شما جذابیت نمی خرند. در واقع، حتی می تواند تنفرآور هم باشد. این کار به طرف تان می گوید که شما فکر می کنید به اندازه ی کافی خوب نیستید و نمی توانید روی خوبی های خودتان تکیه کنید. به همین خاطر برای پوشاندن اشکالات خود برای او هدیه می خرید.

5. هر ۵ دقیقه یکبار نگویید "دوستت دارم"
افتادن در دام این اشتباه خیلی ساده است، اینکه بخواهید تند و تند به طرف تان بگویید که چقدر برایتان ارزش دارد و چقدر دوستش دارید. خسته کردن طرف تان با "دوستت دارم" ها چندان کار رمانتیکی نیست. احساسات قوی شما ممکن است تنها چیزی باشد که طرفتان را از شما دور کرده است، چون نشان می دهد که گدای عشق و محبت هستید.

6. تفاوت های جنسی را فراموش نکنید
خیلی وقت ها افراد نمی توانند نظر جنس مخالف شان را به خود جلب کنند، چون کارهایی انجام می دهند و طوری رفتار می کنند که نظر خودشان و هم جنسان شان را جلب می کند. مردها و زن ها به چیزهای مختلفی جذب می شوند. نمی توانید از چیزهایی که برای خودتان جذاب است برای جلب توجه جنس مخالف استفاده کنید. مثلامردها بیشتر جذب ظاهر زن ها می شوند. در حالی که برای زن ها بیشتر شخصیت مردها مهم است. این به آن معنی نیست که مردها نباید به ظاهرشان برسند یا زن ها نباید سعی کنند آدمهای خوبی باشند. معنی آن این است که باید تلاش تان را بکنید که روی چیزهایی که برای طرف مقابل تان جذاب است بیشتر کار کنید.

7. همه قدرت را به او ندهید
طوری رفتار نکنید که اگر طرفتان شما را ترک می کند انگار زندگی تان به پایان رسیده است. این کار همه قدرت را به او می دهد و باعث می شود شما یک بدبخت بیچاره به نظر برسید که هر کس می تواند شما را راحت دور بیندازد. این چیز جالبی نیست و فقط تا زمانی ادامه پیدا می کند که یک فرد جدید از راه برسد. اگر می خواهید طرفتان را برگردانید باید احترام خودتان را نگه دارید.

8. در دام ظاهر و پول نیفتید
فرهنگ ما طوری است که همه تصور می کنند ظاهر و پول برای همه در درجه اول اهمیت قرار دارد. اما واقعیت این است که مردم ما با این قدر کوته بین نیستند، مخصوصاً وقتی رابطه یی نزدیک با طرف مقابل داشته باشید. ظاهر و پول نمی توانند پایه و اساس یک رابطه ی پایدار را بسازند. اینها فقط مثل پرده ی خانه می مانند که بعد از یک مدت کهنه شده و دل صاحبخانه را می زند. بعضی ها اشتباه کرده و می گویند: "فوقش اینقدر پول از دست می دهم، اما باز او را به دست می آورم. نه! باید وارد عمل شوید و برای برگرداندن عشقتان اقدام کنید.

9. اشتباه نشانه ها را درک نکنید
وقتی طرف مقابل تان می خواهد برای اصلاح اوضاع به شما فرصتی بدهد، یک نشانه وجود دارد. باید این نشانه ها را درست درک کنید تا دچار اشتباه نشده و به موقع به آن نشانه ها واکنش دهید. این مورد کمی سخت می شود، اما می توانید در مورد رفتارهای انسانی مطالعه کنید. مخصوصاً در مورد دینامیک های مرد و زن و روابط عاشقانه، وقتی اطلاعات تان در این زمینه زیاد شد. آن وقت می توانید با نشان دادن علامت های خاص خودتان، شروع به تأثیر گذاری و گرفتن کنترل هر رابطه یی کنید.

10. کمک بگیرید!
خیلی ها با اشتباهات مختلفی که پشت سر هم مرتکب می شوند، رابطه شان به طور دردناکی به هم می خورد. در این گونه مواقع اکثر افراد نمی دانند چه باید بکنند، اما اگر وقت بگذارید و کمی در مورد روانشناسی و نیازها و امیال پایه ای انسان مطالعه کنید، می توانید کنترل از دست رفته رابطه را برگردانده و دوباره دل طرفتان را به دست آورید. باید تلاش کنید و این یعنی کمک بگیرید.

نوشته شده در تاريخ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |


(قسمت دوم)


تصاویر جادویی زیر در نگاه اول ثابت به نظر می‌رسند، اما اگر دقت کنید، بخشی یا فردی در این تصویر ثابت بصورت نامحسوسی در حال حرکت است. بخشی که چشم بیننده را به خود جذب کرده و موجب حیرت و تعجب او می‌شود. این سبک جدید از سینما گراف با این که زمان اندکی از شروع این فناوری می‌گذرد ولی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است که البته چندین ماه پیش ایمیلی تحت همین عنوان برای شما دوستان پرشین استار ارسال شد (لینک) ولی این ایمیل حاوی سوژه های جدیدتری است که امیدوارم از دیدنش لذت ببرید.

:: لطفا تا لود شدن كامل تصاویر شكیبا باشید و به بخش های متحرک تصاویر دقت کنید ::
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو آیا عاشقی کردی بفهمی عشق یعنی چه؟
تو آیا با شقایق بوده‌ای گاهی؟
نشستی پای اشکِ شمعِ گریان تا سحر یک شب؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو آیا قاصدک‌های رها را دیده‌ای هرگز،
که از شرم نبود شاد‌پیغامی،
میان کوچه‌ها سرگشته می‌چرخند؟
نپرسیدی چرا وقتی که یاسی، عطر خود تقدیم باغی می‌کند
چیزی نمی‌خواهد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و چشمان تو آیا سوره‌ای از این کتاب هستی زیبا،
تلاوت کرده با تدبیر؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

تو از خورشید پرسیدی، چرا
بی‌منت و با مهر می‌تابد؟
تو رمز عاشقی، از بال پروانه، میان شعله‌های شمع، پرسیدی؟
تو آیا در شبی، با کرم شب‌تابی سخن گفتی
از او پرسیده‌ای راز هدایت، در شبی تاریک؟

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

تو آیا، یاکریمی دیده‌ای در آشیان، بی‌عشق بنشیند؟
تو ماه آسمان را دیده‌ای، رخ از نگاه عاشقان نیمه‌شب‌ها بربتاباند؟
تو آیا دیده‌ای برگی برنجد از حضور خار بنشسته کنار قامت یک گل؟
و گلبرگ گلی، عطر خودش، پنهان کند، از ساحت باغی؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو آیا خوانده‌ای با بلبلان، آواز آزادی؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو آیا هیچ می‌دانی،
اگر عاشق نباشی، مرده‌ای در خویش؟
نمی‌دانی که گاهی، شانه‌ای، دستی، کلامی را نمی‌یابی ولیکن سینه‌ات لبریز از عشق است…

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو پرسیدی شبی، احوال ماه و خوشه زیبای پروین را؟
جواب چشمک یک از هزاران اخترِ آسمان را، داده‌ای آیا ؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ببینم، با محبت، مهر، زیبایی،
تو آیا جمله می‌سازی؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نفهمیدی چرا دل‌بستِ فالِ فالگیری می‌شوی با ذوق!
که فردا می‌رسد پیغام شادی!
یک نفر با اسب می‌آید!
و گنجی هم تو را خوشبخت خواهد کرد!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو فهمیدی چرا همسایه‌ات دیگر نمی‌خندد؟
چرا گلدان پشت پنجره، خشکیده از بی‌آبیِ احساس؟
نفهمیدی چرا آیینه هم، اخمِ نشسته بر جبینِ مردمان را برنمی‌تابد؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

نپرسیدی خدا را، در کدامین پیچ، ره گم کرده‌ای آیا؟

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

جوابم را نمی‌خواهی تو پاسخ داد، ای آیینه دیوار!!؟
ز خود پرسیده‌ام در تو!
که عاشق بوده‌ام آیا!!؟
جوابش را تو هم، البته می‌دانی
سکوت مانده بر لب را
تو هم ای من!
به گوش بسته می‌خوانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نوشته شده در تاريخ جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شما در سالن سینما ننشسته یا بر روی مبل راحتی تان لم نداده اید، این هم فیلم پیشتازان فضا یا هر فیلم علمی تخیلی دیگری با آن همه ربات و صفینه و این داستانها نیست! حقیقت آن است که دوستان چشم بادامی مان در حال ساخت یک آسانسور فضایی کاملاً واقعی هستند و امید می رود تا سال 2050 آن را افتتاح کنند! بنا به خبر منتشره در روزنامه یومیوری ژاپن، شرکت ساختمانی اوبایاشی قول داده تا نیمه قرن جاری آسانسوری به ارتفاع 36,000 کیلومتر را به بهره برداری برساند.

این کمپانی قصد دارد تا از لوله های کربن نانو که 20 برابر محکم تر از فولاد هستند، برای ساخت کابل مورد نیاز این آسانسور بهره ببرد. قرار است در ساخت این دستگاه از کابلهایی به طول کلی 96,000 کیلومتر برای بالا و پایین بردن اتاقک آسانسور استفاده شود. بدین ترتیب طول کابل مصرفی چیزی در حدود یک چهارم فاصله زمین تا ماه خواهد بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از این گذشته اتاقک این آسانسور ظرفیت 30 نفر را خواهد داشت و با سرعتی در حدود 200 کیلومتر در ساعت مسافت 36,000 کیلومتری بین مبداء و مقصد را طی خواهد کرد. در همین رابطه یکی از اعضای شرکت اوبایاشی اعلام کرده است که: در حال حاضر نمی توانیم رقم دقیقی از هزینه کلی این پروژه را محاسبه و اعلام نماییم. با این وجود، تمام توان خویش را صرف تحقق این رویا خواهیم نمود.

البته با پشتکاری که از دوستان ژاپنی مان سراغ داریم هیچ بعید نیست پیش از تاریخ اعلامی بتوانند آسانسور علمی تخیلی خود را بسازند. ولی نباید از یاد ببریم که بالا و پایین رفتن با این آسانسور نه تنها قدری برای جیب ما گران تمام می شود که احتمالاً باید در صف انتظار طولانی چند صد کیلومتری نیز بیایستیم!

منبع : زومیت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عینک eyeCan سامسونگ امکان کنترل ماوس برای معلولین را فراهم می کند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


افراد عادی که توانایی جسمی کافی برای کنترل کامپیوتر از طریق ماوس و کی برد را دارند کمتر به یاد معلولین جسمی می افتند. اما حتی تصور کار کردن با کامپیوتر بدون دست یا بدون استفاده از کی بورد و ماوس دردناک است. واقعا افراد معلول چطور از کامپیوتر استفاده می کنند؟ سامسونگ به تازگی ابزاری به نام eyeCAN معرفی کرده که کاربر تنها با حرکت چشم خود می تواند کامپیوتر را کنترل کند.

eyeCAN در واقع عینک خاصی است که حرکت چشم کاربر را دنبال نموده و آن را به حرکت نشانگر ماوس تبدیل می کند. به کمک این ابزار، افراد ناتوان نیز می توانند نشانگر ماوس را هدایت نموده و از کامپیوتر استفاده کنند. نمونه آزمایشی این ابزار به خوبی کار می کند و سامسونگ امیدوار است در سال جاری آن را بصورت عمومی وارد بازار کند.

منبع : زومیت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ساخت نخستین "تراشه مغزی جهان"

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


دانشمندان آی‌بی‌ام اعلام کردند که توانسته‌اند گامی اساسی در ترکیب دنیای رایانه و مغز بردارند. این شرکت فناوری موفق به تولید دو پیش‌ساخت تراشه شده که به گفته محققان می‌توانند اطلاعات را شبیه مغز پردازش کنند. این تراشه‌ها نتیجه شش سال تلاش ۱۰۰ محقق بوده که حدود ۴۱ میلیون دلار برای سازمان پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا هزینه دربرداشته است.

این پیش‌ساخت‌ها، شواهد بیشتری را از اهمیت روزافزون پردازش همزمان یا انجام همزمان چند وظیفه توسط رایانه‌ها نشان می‌دهد. این کار از اهمیت زیادی برای نمایش گرافیکی و تجزیه مقادیر زیاد اطلاعات برخوردار است. کاربری‌های کنونی از این تراشه در سطح بسیار ساده مانند فرمان دادن به خودرو برای عبور از پیچ یا بازی‌هایی مانند پینگ‌پونگ است.

به گفته محققان برای ورود این تراشه‌ها به آزمایشگاه و بعد در محصولات بیش از یک دهه زمان لازم است. به گفته دانشمندان آنچه در این بین مهم است نه کار این تراشه‌ها که چگونگی انجام آن است. قابلیت این تراشه‌ها برای انطباق با گونه‌های اطلاعاتی که برای آن‌ها برنامه‌ریزی نشده بودند، بسیار قابل توجه است.

محققان فناوری از مدت‌ها پیش به دنبال ساخت رایانه‌هایی با توانایی یادگیری انسانی بودند اما شیوه‌های اکتشافی شرکت آی‌بی‌ام و سایر شرکت‌ها در مورد "محاسبات شناختی" می‌تواند به ساخت تراشه‌هایی با قابلیت انطباق‌پذیری بهتر به اطلاعات دور از انتظار منجر شود. این تراشه‌ها می‌توانند به صورت بالقوه به پردازش علائم دنیای واقعی مانند دما یا صوت یا حرکت کمک کرده و آن‌ها را برای رایانه‌ها قابل احساس کنند. به گفته سازندگان، این تراشه از بخش‌هایی تشکیل شده که مانند نورون‌ها و سیناپس‌های دیجیتالی رفتار کرده و آن‌ها را از سایر تراشه‌ها متفاوت می‌کند.

منبع : ایتنا


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شاهکار جدید چینی‌ها: آیفون ۴s با سیستم عامل اندروید ۴


واقعاً همه نوع کپی کاری از این چینی‌ها دیده بودیم و به این نتیجه رسیدیم که این دوستان چشم بادامی بی شک نوابغ دنیای کپی کاری هستند و از هر مدل دستگاه گوشی همراه یا تبلت چندین و چند مدل تقلبی روانه بازار می‌کنند تا تمام سلیقه‌ها را راضی نگه دارد! اما برخی مواقع کپی کاری چینی‌ها به غایت موجبات تحیر را به وجود می‌آورد و در دستگاه های کپی شده جمیع اضداد را یکجا جمع می‌کنند تا نبوغ خود را به رخ جهانیان بکشند.

در آخرین شاهکار کپی کاری این چینی‌های نازنین آیفون ۴s را کپی برداری کرده و روانه بازار کرده‌اند که زیاد هم موجب تعجب نیست اما نکته جالب این کپی کاری استفاده از سیستم عامل اندروید نسخه ۴ ( ICS ) می‌باشد! این گوشی در واقع یک کپی برابر اصل واقعی از iphone 4s اپل است که حتی در بسته بندی هم دقت کامل به عمل آمده است. این گوشی با ۵۱۲ مگابایت رم و ظرفیت ۸ گیگابایتی عرضه شده است.

منبع : خوارزمی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چراغ های راهنمایی هوشمند فقط به خاطر روی گل شما سبز می شوند!

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


اگر شما در یک شهر منظم و بی نظیر چون پورتلند زندگی نمی کنید، پس حتما با پدیده چراغ راهنمایی های احمقانه که انگار طوری تنظیم شده اند تا وقتی شما به آن می رسید، در حالی که در سوی دیگر هیچ اتومبیلی وجود ندارد، قرمز شوند، برخورد داشته اید. این موضوع نه تنها آزار دهنده است بلکه برای محیط زیست نیست مضر است. چراغ راهنمایی های هوشمند می توانند کلید حل این مشکل باشند و تغییرات اساسی ایجاد نمایند.

پیتر استون، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه تگزاس، معتقد است اگر چراغ های راهنمایی به اندازه ای هوشمند باشند که فریاد شما برای سبز ماندن یا سبز شدن را بشنوند! بسیار مفید تر خواهند بود. ایده او این گونه است که تعدادی "سیستم رزرو" نصب شود تا ماشین شما بتواند از پیش از رسیدن به چراغ با آن ارتباط برقرار کند. چراغ هم در هر لحظه با چند اتومبیل به طور همزمان در ارتباط باشد تا هر کدام را با یک زمان بندی پویا راهنمایی کند و از این طریق بهینه ترین جریان ترافیکی را ایجاد کند.

جریان ترافیکی بهینه، برای هر کسی که زیاد رانندگی می کند، اساسا خبر خوبی است. اما همان طور که همه ما می دانیم تمام رانندگان غیر از شما رانندگی بلد نیستند و البته صد در صد کار و مقصد آنها از اهمیتی فوق العاده کمتر از کار شما برخوردار است! در واقع چراغ راهنمای هوشمند قرار است تعداد خودروهای هر مسیر را محاسبه نموده و براساس آن زمان توقف و چراغ قرمز و سبز هر کدام از مسیرها را تنظیم کند.

دلیل اصلی آن که به چراغ های هوشمند علاقمند می شویم این است که دوست داریم برایمان تضمین شود که هیچگاه نیازی نباشد سرعتمان را کم کنیم یا پشت چراغ قرمز بایستیم. یا اینکه حداقل این چراغ ها به اتومبیل شما می گویند که چگونه سرعت خود را تنظیم کند تا نیازی به توقف در تقاطع ها نباشد، اتفاقی که نه تنها باعث اتلاف وقت شده و حوصله مان را سر می برد بلکه مقدار خیلی زیادی از سوخت اتومبیل ها نیز این گونه تلف می شود.

در یک جهان خیالی و فانتزی که پر است از اتومبیل های مجهز به انواع سنسور و چراغ های راهنمایی هوشمند (این دنیا دیگر زیاد هم خیالی به نظر نمی رسد)، که امکان عبور بدون توقف از یک تقاطع بسیار پر رفت و آمد نیز فراهم باشد، فقط کافی است اجازه دهید اتومبیل تان و چراغ راهنمایی کنترل مسائل را به عهده گیرند.

منبع : زومیت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

روباتی هنرمند که از انسانها پرتره می کشد!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نمایشگاه CeBIT سال 2012 هانوفر آلمان میزبان روباتی خواهد بود که می تواند از چهره افراد نقاشی پرتره بکشد. به گزارش خبرگزاری مهر، رایانه ها قطعا توانایی نقاشی کشیدن دارند، اما آنچه این روبات را نسبت به دیگر روباتها و رایانه ها متفاوت ساخته این است که می توان به روبات آموخت که تمامی جزئیات کوچک موجود در چهره فرد را ندیده بگیرد.

دیدن و کشیدن آنچه که دیده شده و یا شمایلی از آنچه که دیده شده توسط یک روبات کار چندان ساده ای نیست، زیرا انجام چنین کاری به معنی متمرکز شدن بر روی جزئیاتی خاص از قبیل چشمها و توجه کمتر به خطوط دور دهان و روی پیشانی است. این روبات نقاش از نرم افزار پردازش حاشیه برخوردار است و با کمک آن می تواند تصمیم بگیرد که برای استفاده از مداد باید بازویش را کجای کاغذ قرار دهد، به این شکل روبات می تواند در عرض 10 دقیقه پرتره ای کامل را از چهره انسان خلق کند.

این روبات نیز مانند بسیاری از هنرمندان دارای شغل روزانه است و در موسسه فرانهوفر برای تحلیل و پردازش بازتابها به کار گرفته می شود. به بیانی دیگر نوری بر روی یک سطح تابانده می شود و روبات باید خط دور نور را در الگویی کروی شکل بر روی سطح مشخص کند، این کار به روبات امکان می دهد تا شکل الگوی بازتاب نور را از زوایای مختلف شناسایی کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات همچنین در این آزمایشها می تواند میزان درخشش دایره نورانی را از زوایای مختلف مشخص کرده و یا تعیین کند که آیا رنگی خاص از زوایای مختلف به رنگهای متفاوت دیده می شود؟ روبات نقاش توسط گروه Robotlab در مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه آلمان ساخته شده است.

منبع : مهر نیوز


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ساخت نخستین تلویزیون پوشیدنی جهان


یک مهندس برق آمریکایی در اقدامی عجیب دست به ساخت لباسی زده که در حقیقت یک تلویزیون ال‌ای‌دی قابل پوشش است. "دیوید فوربس" اولین کت ویدیوئی خود را در سال 2009 با استفاده از مجموعه‌ای از صفحه نمایش‌های ال‌ای‌دی ساخت. وی تمام این صفحات را با زمینه قرمز رنگ به وزن 22 کیلوگرم کنار هم جمع‌آوری کرد. وی با قصد ساخت یک نمونه بهتر و سبک‌تر با استفاده از چند صفحه مدار قابل انعطاف و چندین ال‌ای‌دی توانسته یک لباس با یک صفحه نمایش تلویزیونی بزرگ بسازد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فوربس همچنین یک صفحه مدار اضافی را برای کاهش تدریجی علائم ویدیوی آنالوگ از آی‌پاد خود و سه صفحه مدار دیگر برای تفسیر این علائم به فرمان‌هایی برای ال‌ای‌دی‌ها و انتقال قدرت از دو باتری لیتیوم پلیمر ساخت. "فوربس"، این باتری‌ها را درون جیب شلوار خود قرار داده، صفحات کنترل را بر روی شانه‌ها خود و صفحات نمایش قابل انعطاف را در پشت و جلوی کت خود چسبانده است. یک نر ماده چسبی نیز در وسط این کت به جای دکمه‌ها قرار گرفته است. با این شیوه در آخر کار وزن کلی این ابداع تنها 3.6 کیلوگرم بود.

وی اکنون این لباس را به یک جلیقه کاهش داده تا کمتر برای مردم احساس ناامنی ایجاد کند! هزینه این لباس اکنون 20 هزار دلار برآورد شده است. آی‌پاد فوربس به یک صفحه مدار بر روی شانه چپ این جلیقه متصل شده که از یک تراشه دیجیتالی‌سازی شده برای کاهش وضوح ویدیو منطبق با صفحه نمایش لباس برخوردار است. پردازشهای دیگر به انتقال اطلاعلات آی‌پاد به علائم ال‌ای‌دی در چهار صفحه جداگانه پرداخته و از آنجا علائم از طریق کابلهای روبانی به سه تراشه کوچک در هر صفحه مدار منعطف بر روی سینه و پشت حرکت می‌کنند. "فوربس" برای صدای تلویزیون ساخته شده، یکی دیگر از اختراعات خود را که از لوله تخلیه و یک جفت بلندگوی قایق ساخته شده، با سیم به این لباس متصل کرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دوربینی که با سرعت نور تصویر برداری می کند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


احتمالا تا به حال تصاویری که توسط دوربین های پرسرعت از اجسام متحرک گرفته شده اند را دیده اید. مثلا تصویری که با سرعت ده هزار فریم در ثانیه از یک گلوله در حال برخورد با یک سیب گرفته شده است.
یک تیم در دانشگاه ام آی تی دوربینی ساخته اند که مرزهای سرعت در تصویر برداری را جابجا کرده است: یعنی با سرعت شاتر یک تریلیون در ثانیه! با چنین سرعتی آنها توانسته اند از نور در حال حرکت عکس برداری کنند و این به معنی یک قدم جدید است. حالا ما دوربینی داریم که می تواند با سرعت نور تصویر برداری کند.

در مدل آزمایشگاهی آنها می بینید، یک اشعه نور توسط لیزر تولید، از درون یک بطری عبور و توسط دروبین ثبت می شود. آنها به خوبی توانسته اند آزمایش خودش شان را صدها بار با موفقیت تکرار کنند. جالب است بدانید که آن اشعه نور که در تصویر و در ویدیو ارایه شده، توسط لیزر برای ۱.۷۱ پیکوثانیه تولید شده است. هر پیکو ثانیه معادل یک تریلیونیوم ثانیه است!

کاربرد ها؟ دکتر راسکار سرپرست تیم می گوید اینکه ما بتوانیم حرکات نور را ثبت کنیم طیف جدیدی از قابلیت ها را در اختیارمان خواهد گذاشت. برای مثال از آنجایی که حالا می توانیم این حرکات را ثبت کنیم می توانیم از نور در پزشکی برای سونوگرافی استفاده کنیم (به جای استفاده از امواج صوتی) یا اینکه می توانیم منتظر ورود دستگاه های سی تی اسکن قابل حمل باشیم.

او می گوید تصور کنید که ده سال دیگر چنین قابلیتی را روی تلفن همراه تان داشته باشید. آن وقت می توانید با تلفن تان بفهمید که میوه ای که می خرید رسیده است یا نه. این سیستم به چشم شما اجازه می دهد چیزهایی را ببینید که تا به حال فقط از طریق نمودار ها و آمارهای ریاضی به آنها دسترسی داشتید. در عکاسی، طراحی و علوم دیگر شما به طیف جدیدی از اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد که تا به حال فقط با اعداد و ارقام آنها را به دست می آوردید. اما از این پس می توانید آنها را با چشم خودتان ببینید و این به معنی اکتشاف ها و پیشرفت های جدید علمی است که باید منتظرشان باشیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گوشت گیاهی تولید شد !


یك محقق آمریكایی موفق به تولید گوشت با پایه گیاهی شده است كه از لحاظ طعم شباهت زیادی با گوشت حیوانات دارد. پیش‌بینی می‌شود مصرف گوشت تا سال 2050 به دو برابر میزان فعلی برسد و دستاورد جدید در تولید گوشت با پایه گیاهی می‌تواند پاسخگوی نیاز سیری‌ناپذیر مردم جهان به مصرف گوشت و گامی مهم در جهت پیشگیری از عوارض ناشی از مصرف این محصول باشد.

"پاتریك براون" متخصص زیست‌شناسی مولكولی دانشگاه استانفورد معتقد است: می‌توان با استفاده از مواد گیاهی فراوان و ارزان كه در اطراف ما وجود دارند، یك ماده غذایی مقوی و سرشار از پروتئین تولید كرد كه از لحاظ ظاهر و طعم مشابه گوشت حیوانات است. این محقق فعالیت خود را بر روی بی‌نیاز شدن از مصرف گوشت حیوانات متمركز كرده است. با توجه به گرایش روزافزون مردم جهان به مصرف گوشت در آینده نزدیك شاهد بروز فاجعه زیست محیطی خواهیم بود، چرا كه تولید دام بیشتر نیازمند مرتع بیشتر است. علاوه بر این كاهش پرورش احشام به كم شدن انتقال بیماری‌های مشترك دام و انسان نیز كمك خواهد كرد.

پیش از این نیز تحقیقاتی در خصوص تولید گوشت حیوانات در آزمایشگاه انجام شده بود. "مارك پست" از محققان دانشگاه آیندهوون هلند تأكید می‌كند: این روش كه مبتنی بر تكنیك سلول های بنیادی برای رشد اندام‌های جایگزین یا تولید بافت انسانی در آزمایشگاه است، بسیار پر هزینه بوده و برای تولید انبوه گوشت مناسب نیست. روش ابداعی محقق آمریكایی در مقایسه با سایر ایده‌ها، مقرون به صرفه‌تر بوده و در صورت طعم مناسب می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت حیوانات باشد. گوشت تولید شده با پایه گیاهی احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : جام جم


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

رونمایی از سریع‌ترین خودرو روداستر جهان !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شركت خودروسازی "بوگاتی"، بزودی از جدیدترین محصول خود كه عنوان سریع‌ترین روداستر جهان را یدك می‌كشد، رونمایی می‌كند. شركت‌های خودروسازی جهان، خود را برای عرضه محصولات تازه در نمایشگاه خودرو 2012 در ژنو سوئیس آماده می‌كنند. یكی از محصولاتی كه قرار است در این نمایشگاه رونمایی شود، "بوگاتی ویرون" مدل 16.4 Grand Sport Vitesse است كه به عنوان پرقدرت‌ترین "روداستر" جهان شناخته می‌شود.

مدل جدید نمونه روباز خودروی سوپر اسپرت ویرون است كه ركورد پر سرعت‌ترین خودروی جهان (431 كیلومتر در ساعت) را در اختیار دارد. مهندسان شركت "بوگاتی" قدرت موتور مدل جدید روداستر را از 1001 اسب بخار و گشتاور 1250 نیوتن متر به 1250 اسب بخار و 1200 نیوتن متر افزایش داده‌اند. قیمت خودروی Vitesse هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود كه محصول جدید "بوگاتی" با قیمت دو میلیون دلار به بازار عرضه شود.

منبع : کنجکاو


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گام جدید محققان در ساخت صفحه نمایش انعطاف‌پذیر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


محققان کانادایی در دانشگاه تورنتو و دانشگاه کوئینز، موفق به ساخت دیود‌های منتشرکننده نور آلی (OLED) روی بستر پلاستیک انعطاف‌پذیر شدند. نتایج این پروژه می‌تواند منجر به ساخت صفحه‌های نمایش انعطاف‌پذیر شود. صفحه نمایشهای OLED دارای مزایای متعددی نسبت به همتایان معدنی خود هستند. OLEDها بر خلاف LEDهای رایج، فاقد عناصر فلزی سنگین نظیر آرسنیک بوده که در بسیاری از کشورها استفاده از آنها ممنوع شده است. مزیت دیگر OLEDها، آمورف بودن آنها است، به ‌طوری که آنها را می‌توان به اشکال مختلف ساخت. یکی از طراحی‌های ایده‌آل این دسته از مواد، ساخت آنها روی پلاستیک‌های انعطاف‌پذیر است، با این کار می‌توان از OLEDها در نمایشگرهای کامپیوتر یا کاغذ دیواری‌هایی با قابلیت لوله‌ای شدن استفاده کرد.

به‌ دلیل طبیعت خاص OLEDها، این ساختارها مقادیر زیادی نور را در درون خود به‌ دام می‌اندازند که در نتیجه بهره کار OLED به میزان 20 تا 30 درصد تنزل می‌یابد. برای حل این مشکل باید راهی ارائه کرد تا با استفاده از آن OLEDها را روی بسترهایی با ضریب شکست بالا نظیر شیشه بلوری ساخت؛ این بسترها می‌توانند نور را به یک سمت هدایت کرده و در نتیجه کارایی OLED را بهبود بخشند. اما شیشه‌ها انعطاف‌پذیر نیستند، بنابراین OLED انعطاف‌پذیر کماکان دارای کارایی بسیار پایین خواهد بود. "مایکل هلاندر" از دانشگاه تورنتو که با همکارانش از دانشگاه کوئینز کار می‌کند، می‌گوید: این سیستم باید تغییر کند. او ایده‌ای برای حفظ OLEDها روی پلاستیک انعطاف‌پذیر ارائه داده، به ‌طوری که کارایی OLED افزایش یافته است. در این روش، به‌ جای آن‌که از یک سطح با ضریب شکست بالا استفاده شود، تنها یک لایه نازک با ضریب شکست بالا روی سطح پلاستیک انعطاف‌پذیر قرار داده می‌شود. این لایه روی سطح بالایی زیرلایه و در زیر OLED قرار می‌گیرد. این لایه از جنس پنتااکسید تانتالیوم (Ta2O5) بوده و 50 تا 100 نانومتر ضخامت دارد.

این کار موجب شده تا ضریب شکست سیستم همان قدری بالا رود که اگر تمام زیرلایه از جنس ماده‌ای بود که ضریب شکست بالایی می‌داشت. همچنین کارایی OLED (برای نور سبز) 63 درصد شده است.
"میکله موسینی" متخصص حوزه OLED از شورای تحقیقات ملی ایتالیا می‌گوید: نتایج به ‌دست آمده در این پروژه ارزش بسیاری در حوزه اپتوالکتریک آلی دارد. البته هنوز مشکل هزینه بالا در تولید انبوه باقی است، زیرا هزینه ایجاد لایه پنتااکسید تانتالیوم با استفاده از اسپاترینگ بسیار بالا است. یافتن جایگزینی برای این ماده می‌تواند قدم بعدی در توسعه این فناوری باشد.
محققان این پروژه پیش بینی می‌کنند سه تا پنج سال آینده این فناوری به بازار راه یابد. قدم بعدی در این پروژه، بررسی راه‌های تولید انبوه این فناوری است.

منبع : اکونیوز


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پریز بدون زاویه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


قطعا تا به حال برای شما پیش آمده که یک پریز برق خودش را پشت کمد، مبلمان و یا یکجای تنگ و تاریک قایم کرده باشد و شما زاویه دید مناسبی نسبت به آن نداشته باشید که در این صورت پیدا کردن سوراخ ها کاری بس دشوار است و احتمال موفقیت خیلی کم ! در این ایده یک محدودیت از یک وسیله پر کاربرد که شاید روزانه بارها و بارها با آن سرو کار داریم حذف می شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


پریز ها در جای جای خانه قرار گرفته اند گاهی بالا، پایین، پشت و زیر وسایلی که در محیط هستند و بسته به زاویه ای که ما نسبت به آنها داریم تشخیص موقعیت و زاویه سوراخ های روی پریز برای ما ممکن می شود که اگر زاویه مناسب نباشد تشخیص کمی دشوار است.


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


با این ایده دو سوراخ روی پریز ها کاملا حذف می شوند و به جای این دو سوراخ، یک شیار دایره ای شکل وجود دارد که شما بدون نگاه کردن به پریز می توانید دوشاخه را در هر زاویه ای داخل پریز قرار دهید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در همه وسایل الکترونیکی همیشه یک قطب منفی و یک قطب مثبت وجود دارد و جریان برق بایستی از قطب مثبت وارد و از قطب منفی خارج شود، در این ایده دو دایره طراحی شده است که دایره وسط قطب منفی و دایره خارجی قطب مثبت را انتقال می دهد که بدین وسیله اتصال صحیح دوشاخه در هر زاویه امکان پذیر شده است. طراحان این ایده Suhyun Yoo, Eunah Kim و Jinwoo Chae می باشند.

منبع : کنجکاو


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اصلاحاتی برای USB

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تقریبا همه کسانی که با رایانه کار می کنند حداقل یکبار از درگاه USB استفاده کرده اند و دسته کم یکبار هم در وارد نمودن فیش با شکست مواجه شده اند. در این مطلب برای طراحان USB پیشنهادی داریم تا موفقیت در اتصال این کابل ها افزایش پیدا کند.

طراحی فیش های USB به گونه ای است که خطا را افزایش می دهد و ما برای درست وارد کردن آن آزمون خطا می کنیم خصوصا در جاهایی که دید مناسبی نسبت به درگاه یا ورودی نداریم، در واقع تشخیص درستی جهت فیش ها کمی دشوار است، حتی اگر جهت فیش را درست انتخاب کرده باشیم کمی زاویه کمک می کند تا فیش داخل نشود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای حل این مسئله راه های گوناگونی به ذهن می رسد مانند اینکه بالا و پایین درگاه کمی پخ و زاویه دار شود و یا اینکه شکل کابل ها مقداری عوض شود و کمی برجستگی به یک سمت آن اضافه گردد، به این شکل با لمس فیش هم می توان جهت آن را تشخیص داد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


رنگی بودن قسمت بالایی فیش هم مناسب و موثر خواهد بود، البته روی قسمت بالایی اکثر فیش های USB علامت و آرم آن حک شده است که از روی آن می توانیم جهت را به درستی تشخیص دهیم اما این مورد را همه تولید کنندگان یکسان رعایت نمی کنند، مثلا در اغلب فلش مموری ها چنین چیزی مشاهده نمی شود. فکر می کنم اصلاح کابل های USB در افزایش اعتماد به نفس کاربران رایانه تاثیر به سزایی خواهد داشت ! بنده که در این مورد روزانه چندین بار شکست را تجربه می کنم، شما را نمیدانم :)

منبع : کاغذ.نت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نقشه جدید ناسا برای ساخت ایستگاه فضایی در نزدیکی ماه


ناسا پس از مواجه شدن با خبر دردناک کاهش بودجه که منجر به متوقف شدن برنامه اکتشافات مریخی این سازمان خواهد شد، اکنون رویای ساخت ایستگاه فضایی در نزدیکی ماه را در سر می پروراند. کاهش بودجه دوباره ناسا هر نوع برنامه و طرحی را برای آغاز اکتشافات مریخی طی سالهای آینده نقش بر آب کرد اما با وجود افزایش فشارهای مالی ناسا در حال اندیشیدن به طرحی است که با وجود نزدیک بودن به زمین، بسیار بلندپروازانه است: ساخت ایستگاه فضایی سرنشین داری در نقطه لاگرانژ EML-2 در بخش دورافتاده کره ماه!

این ایستگاه فضایی بین المللی به پایگاهی برای آغاز ماموریتهای علمی و دروازه ای برای رفتن به مناطقی دور افتاده تر از فضا، از قبیل قمرهای مریخی و حتی خود مریخ خواهد بود. ناسا که در حال حاضر اهداف مریخی اش با توقف و تاخیر مواجه شده اند، چنین ایستگاه فضایی را ابزاری ویژه اکتشافات نزدیک فضایی می بیند که گنجایش ارائه علوم و فناوری های جدید را طی یک دهه خواهد داشت. در این پروژه فناوری ها و توانایی های جدید ناسا به همراه فناوری های دیگر کشورهای مشترک در پروژه به کار گرفته خواهند شد.

گزارشها نشان می دهند ناسا در حال جمع آوری گروهی است تا به توسعه نقشه ای برای اکتشاف در نقطه 2 نوسان یا Libration بپردازند، نقطه ای برابر نقطه لاگرانژ که ویژه زمین و ماه بوده و نیروی گرانش ماه و زمین در این نقطه به حالت تعادل رسیده است، از این رو کمابیش امکان متوقف کردن یک فضاپیما در این نقطه وجود دارد. بر اساس گزارش اسپیس، از چنین نقطه ای انسانها می توانند ماموریتهای روباتیک از راه دوری را بر روی بخشی از ماه که کمتر شناخته شده است انجام دهند و در عین حال شرایط سکونت طولانی مدت در فضا را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

منبع : کنجکاو


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عینك‌ حاوی نمایشگر داخلی به زودی به بازار می‌آید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گوگل قصد دارد به زودی از عینك فناوری پیشرفته خود كه از یك نمایشگر داخلی برخوردار است رونمایی كرده و راه ورود آن را به بازار هموار كند. این عینك‌های نمایشگر سر بالا در ماههای اخیر در آزمایشگاه سری گوگل ایكس این شركت در حال ساخت بوده و به ادعای منابع نزدیك، نمونه پیش‌ساخت آن شبیه به هدست MP3 پلیر Oakley است.

این عینك كه از دوربین و سیستم عامل آندروید برخوردار است به زودی وارد بازار خواهد شد. دوربینهای روی این عینك به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته و می‌تواند به ایجاد برنامه‌های كاربردی واقعیت افزوده كمك كند. نمایشگر سربالای عینك تنها بر روی یك چشم و در یك سو قرار دارد.

ماه گذشته، ‌گزارش‌های خبری حاكی از استخدام ریچارد دووال، متخصص محاسبات پوششی موسسه فناوری ماساچوست توسط گوگل بودند كه رساله دكتری خود را در زمینه عینكهای حافظه ارائه كرده است. تاكنون ایده نمایشگرهای قابل پوشش توسط شركت‌هایی مانند موتورولا به نمایش درآمده، از این رو این فناوری خیلی دور از واقعیت نیست.

این عینك از یك نسخه آندروید گوگل برخوردار است. این خبر با گزارش‌های پیشین روزنامه نیویورك تایمز در مورد هدف گوگل در انتقال سیستم عامل معروف گوشی خود به رایانه‌های قابل پوشش، پیوند نزدیكی دارد. در این عینك، صفحه جست‌وجوگر آندروید گوگل كه اكنون از جی‌پی‌اس برای شناسایی نزدیكترین پاسخ‌ها به جست‌وجوی مورد نظر استفاده می‌كند از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.

منبع : کنجکاو


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اسپری بر روی پوست ReCell

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای التیام یک سوختگی بدخیم، نیاز به یک پوست جدید است ولی این پوست جدید باید از جایی بیاید. اسپری روی پوست ReCell، موجب می‌شود تا سلول‌ها سریع‌تر رشد کنند. جراحان، نمونه‌ای سالم از فرد مورد درمان را می‌گیرند و جایگزین تعلیق مایع ReCell می‌کنند. پس از بیست دقیقه، سلول‌ها به قدری رشد می‌کنند که می‌توان آن‌ها را روی ناحیه‌ای با مساحت ۸۰ برابر ناحیه‌ی نمونه‌گیری شده، اسپری کرد. قیمت: هرکیت، ۱۲۰۰ دلار

منبع : پیچ گوشتی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

میز کار متفاوت: قفل نامریی و کلید مغناطیسی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چگونه درب یک کشو باز می کنید وقتی حتی جای قفل آن را نمی بینید؟ این ایده جذابی است که قفل مخفی Quirky با نصب آسان اش برای شما فراهم می کند. قفلی که به کشوی میز تحریر شما متصل می شود اما در عمل مشخص نیست که یک فقل پشت کشو قرار گرفته است. ضمن اینکه نکته جالب تر اینجا است که برای باز کردن کشو، باید از محل قرار گیری قفل هم مطلع بود.

این قفل مخفی به راحتی در درون کشو پیچ شده و دور از چشم دیگران در گوشه ای از آن جاخوش میکند، برای باز کردن آن به کلید مغناطیسی مخصوص آن احتیاج دارید البته شما میتوانید این قفل را به صورت موقت و با نوار چسب مخصوص آن در کشوی خود نصب کنید. بهتر است دیگران را از داشتن این قفل مطلع نکنید، تا راز شما برملا نشود و بتوانید مانند یک ساحر، کشوی بدون قفل خود را باز کنید. البته کاملا مشخص است که این روش کاملا امنی به حساب نمی آید.

این کلید مغناطیسی روی چوبی با ضخامت مشخص کار میکند و حتما میتوانید حدس بزنید اگر کسی از وجود این قفل خبردار شود دیگر امنیت چندانی برایتان وجود ن

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

داستان های کوتاه و خواندنی



از یک دختربچه بدجوری کتک خوردم !


امروز سر چهار راه کـتـک بـدی از یـک دختـر بچـه ی هفـت سـالـه خـوردم ! اگه دل به درددلم بدین قضیه دستگیرتون میشه ...
پشت چراغ قرمز تو ماشین داشتم با تلفن حرف میزدم و برای طرفم شاخ و شونه میکشیدم که نابودت میکنم ! به زمینو زمان میکوبمت تا بفهمی با کی در افتادی! زور ندیدی که اینجوری پول مردم رو بالا میکشی و... خلاصه فریاد میزدم که دیدم یه دختر بچه یه دسته گل دستش بود و چون قدش به پنجره ی ماشین نمی رسید هی می پرید بالا و میگفت آقا گل ! آقا این گل رو بگیرید...

منم در کمال قدرت و صلابت و در عین حال عصبانیت داشتم داد میزدم و هی هیچی نمیگفتم به این بچه ی مزاحم! اما دخترک سمج اینقد بالا پایین پرید که دیگه کاسه ی صبرم لبریز شد و سرمو آوردم از پنجره بیرون و با فریاد گفتم: بچه برو پی کارت ! من گـــل نمیخـــرم ! چرا اینقد پر رویی! شماها کی میخواین یاد بگیرین مزاحم دیگران نشین و ... دخترک ترسید و کمی عقب رفت! رنگش پریده بود ! وقتی چشماشو دیدم ناخودآگاه ساکت شدم! نفهمیدم چرا یک دفعه زبونم بند اومد! البته جواب این سوالو چند ثانیه بعد فهمیدم!

ساکت که شدم و دست از قدرت نمایی که برداشتم، اومد جلو و با ترس گفت: آقا! من گل نمیفروشم! آدامس میفروشم! دوستم که اونورخیابونه گل میفروشه! این گل رو برای شما ازش گرفتم که اینقد ناراحت نباشین! اگه عصبانی بشین قلبتون درد میگیره و مثل بابای من میبرنتون بیمارستان، دخترتون گناه داره ...

دیگه نمیشنیدم! خدایا! چه کردی با من! این فرشته ی کوچولو چی میگه؟!

حالا علت سکوت ناگهانیمو فهمیده بودم! کشیده ای که دخترک با نگاه مهربونش بهم زده بود، توان بیان رو ازم گرفته بود! و حالا با حرفاش داشت خورده های غرور بی ارزشمو زیر پاهاش له میکرد!

یه صدایی در درونم ملتمسانه میگفت: رحم کن کوچولو! آدم از همه ی قدرتش که برای زدن یک نفر استفاده نمیکنه! ... اما دریغ از توان و نای سخن گفتن!

تا اومدم چیزی بگم، فرشته ی کوچولو، بی ادعا و سبکبال ازم دور شد! اون حتی بهم آدامس هم نفروخت! هنوز رد سیلی پر قدرتی که بهم زد روی قلبمه! چه قدرتمند بود!

همیشه مواظب باشید با کی درگیر میشید! ممکنه خیلی قوی باشه و بد جور کتک بخورید که حتی نتونید دیگه به این سادگیا روبراه بشین ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

داستانی متفاوت از چوپان دروغگویی دیگر


یکی بود یکی نبود. غیر از خدا هیچ کس نبود. چوپانی مهربان بود که در نزدیکی دهی، گوسفندان را به چرا می برد. مردم ده که از مهربانی و خوش اخلاقی او خرسند بودند، تصمیم گرفتند که گوسفندانشان را به او بسپارند تا هر روز آنها را به چرا ببرد. او هر روز مشغول مراقبت از گوسفندان بود و مردم نیز از این کار راضی بودند. برای مدتها این وضعیت ادامه داشت و کسی شکوه ای نداشت تا اینکه ...

یک روز چوپان شروع کرد به فریاد: آی گرگ آی گرگ. وقتی مردم خود را به چوپان رساندند دریافتند که گرگی آمده است و یک گوسفند را خورده است.

آنان چوپان را دلداری دادند و گفتند نگران نباشد و خدا را شکر که بقیه گله سالم است. اما از آن پس، هر چند روز یک بار چوپان فریاد میزد: "گرگ. گرگ. آی مردم، گرگ". وقتی مردم ده، سرآسیمه خود را به چوپان می رساندند می دیدند کمی دیر شده و دوباره گرگ، گوسفندی را خورده است. این وضعیت مدتها ادامه داشت و همیشه مردم دیر می رسیدند و گرگ، گوسفندی را خورده بود!

پس مردم ده تصمیم گرفتند پولهای خود را روی هم بگذارند و چند سگ گله بخرند. از وحشی ترین ها و قوی ترین سگ ها را ...

چوپان نیز به آنها اطمینان داد که با خرید این سگها، دیگر هیچگاه، گوسفندی خورده نخواهد شد. اما پس از خرید سگ ها، هنوز مدت زیادی نگذشته بود که دوباره، صدای فریاد "آی گرگ، آی گرگ" چوپان به گوش رسید. مردم دویدند و خود را به گله رساندند و دیدند دوباره گوسفندی خورده شده است. ناگهان یکی از مردم، که از دیگران باهوش تر بود، به بقیه گفت: ببینید، ببینید. هنوز اجاق چوپان داغ است و استخوانهای گوشت سرخ شده و خورده شده گوسفندانمان در اطراف پراکنده است !!!

مردم که تازه متوجه شده بودند که در تمام این مدت، چوپان، دروغ می گفته است، فریاد برآوردند: آی دزد. آی دزد. چوپان دروغگو را بگیرید تا ادبش کنیم. اما ناگهان چهره مهربان و مظلوم چوپان تغییر کرد. چهره ای خشن به خود گرفت. چماق چوپانی را برداشت و به سمت مردم حمله ور شد. سگها هم که فقط از دست چوپان غذا خورده بودند و کسی را جز او صاحب خود نمی دانستند او را همراهی کردند.

بسیاری از مردم از چماق چوپان و بسیاری از آنها از "گاز" سگ ها زخمی شدند. دیگران نیز وقتی این وضعیت را دیدند، گریختند. در روزهای بعد که مردم برای عیادت از زخمی شدگان می رفتند به یکدیگر می گفتند: "خود کرده را تدبیر نیست". یکی از آنها پیشنهاد داد که از این پس وقتی داستان "چوپان دروغگو" را برای کودکانمان نقل می کنیم باید برای آنها توضیح دهیم که هر گاه خواستید گوسفندان، چماق، و سگ های خود را به کسی بسپارید، پیش از هر کاری در مورد درستکاری او بررسی کنید و مطمئن شوید که او دروغگو نیست.

اما معلم مدرسه که آنجا بود و حرفهای مردم را می شنید گفت: دوستان توجه کنید که ممکن است کسی نخست ""راستگو"" باشد ولی وقتی گوسفندان، چماق و سگ های ما را گرفت وسوسه شود و دروغگو شود. بنابراین بهتر است هیچگاه ""گوسفندان""، ""چماق"" و ""سگ های نگهبان"" خود را به یک نفر نسپاریم**.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حکایت چهار دانشجو‎


چهار دانشجو شب امتحان به جای درس خواندن به مهمونی و خوش گذرونی رفته بودند و هیچ آمادگی برای امتحانشون رو نداشتند.
روز امتحان به فکر چاره افتادند و حقه ای سوار کردند به اینصورت که سر و رو شون رو کثیف کردند و مقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغییراتی بوجود آوردند. سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودند و یک راست به پیش استاد رفتند.

مسئله رو با استاد اینطور مطرح کردند:


که دیشب به یک مراسم عروسی خارج از شهر رفته بودند و در راه برگشت از شانس بد یکی از لاستیک های ماشین پنچر میشه و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشین به یه جایی رسوندنش و این بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسیدند کلی از اینها اصرار و از استاد انکار، آخر سر قرار میشه سه روز دیگه یک امتحان اختصاصی برای این 4 نفر از طرف استاد برگزار بشه ...

آنها هم بشکن زنان از این موفقیت بزرگ، سه روز تمام به درس خوندن مشغول میشن و روز امتحان با اعتماد به نفس بالا به اتاق استاد میرن تا اعلام آمادگی خودشون رو ابراز کنند.

استاد قبل از امتحان با اونها این نکته رو عنوان می کنه که بدلیل خاص بودن و خارج از نوبت بودن این امتحان باید هر کدوم از دانشجوها توی یک کلاس جدا بنشینند و امتحان بدن که آنها هم به خاطر داشتن وقت کافی و آمادگی لازم با کمال میل قبول می کنند.

امتحان حاوی دو سوال و بارم بندی از نمره بیست بود:

1. نام و نام خانوادگی؟
2 نمره

2. کدام لاستیک پنچر شده بود؟
18 نمره

الف. لاستیک سمت راست جلو
ب. لاستیک سمت چپ جلو
ج. لاستیک سمت راست عقب
د. لاستیك سمت چپ عقب

بنظر شما دوستان، آیا اون 4 دانشجو توانستند به سوالات پاسخ صحیح بدهند ؟!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مورچه و سلیمان


روزی حضرت سلیمان مورچه ای را در پای کوهی دید که مشغول جابجا کردن خاک های پایین کوه بود.
از او پرسید: چرا این همه سختی را متحمل می شوی؟
مورچه گفت: معشوقم به من گفته اگر این کوه را جابجا کنی به وصال من خواهی رسید و من به عشق وصال او می خواهم این کوه را جابجا کنم.
حضرت سلیمان فرمود: تو اگر عمر نوح هم داشته باشی نمی توانی این کار را انجام بدهی.
مورچه گفت: "تمام سعی ام را می کنم...!"
حضرت سلیمان که بسیار از همت و پشتکار مورچه خوشش آمده بود برای او کوه را جابجا کرد.
مورچه رو به آسمان کرد و گفت: خدایی را شکر می گویم که در راه عشق، پیامبری را به خدمت موری در می آورد ...

چه بهتر که هرگز نومیدی را در حریم خود راه ندهیم و در هر تلاشی تمام سعی مان را بکنیم، چون پیامبری همیشه در همین نزدیکی ست ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیینه و شیشه


جوان ثروتمندی نزد عارفی رفت و از او اندرزی برای زندگی نیک خواست ...
عارف او را به کنار پنجره برد و پرسید: چه می بینی؟
گفت: آدم هایی که می آیند و می روند و گدای کوری که در خیابان صدقه می گیرد.
بعد آینه بزرگی به او نشان داد و باز پرسید: در آینه نگاه کن و بعد بگو چه می بینی؟
گفت: خودم را می بینم !
عارف گفت: ولی دیگر دیگران را نمی بینی !
آینه و پنجره هر دو از یک ماده ی اولیه ساخته شده اند و آن چیزی نیست جز "شیشه"
اما در آینه لایه ی نازکی از نقره در پشت شیشه قرار گرفته و در آن چیزی جز شخص خودت را نمی بینی
این دو شی شیشه ای را با هم مقایسه کن :
وقتی شیشه فقیر باشد، دیگران را می بیند و به آنها احساس محبت می کند.
اما وقتی از جیوه (یعنی ثروت) پوشیده می شود، تنها خودش را می بیند !
تنها وقتی ارزش داری که شجاع باشی و آن پوشش جیوه ای را از جلو چشم هایت برداری، تا بار دیگر بتوانی دیگران را ببینی و دوستشان بداری ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

میمون ها و کلاه فروش


کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست!
بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند.
فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را از سرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند.
به فکرش رسید... که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاهها را بطرف زمین پرت کردند و او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.
سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند ...
یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد.
او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت، میمون ها هم همان کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند!
یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت : فکر می کنی فقط تو پدر بزرگ داری؟!

نکته : رقابت هیچگاه سکون نمی شناسد


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تغییر دنیا


بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است: "کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم. اینک که در آستانه مرگ هستم می فهمم که اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم!"


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

زشت ترین دختر کلاس


دختر دانش آموزی صورتی زشت داشت. دندان هایی نامتناسب با گونه هایش، موهای کم پشت و رنگ چهره ای تیره. روز اولی که به مدرسه جدیدی آمد، هیچ دختری حاضر نبود کنار او بنشیند! نقطه مقابل او دختر زیباروی و پولداری بود که مورد توجه همه قرار داشت. او در همان روز اول مقابل تازه وارد ایستاد و از او پرسید:
میدونی زشت ترین دختر این کلاسی ؟
یکدفعه کلاس از خنده ترکید …

بعضی ها هم اغراق آمیزتر می خندیدند. اما تازه وارد با نگاهی مملو از مهربانی و عشق در جوابش جمله ای گفت که موجب شد در همان روز اول، احترام ویژه ای در میان همه و از جمله من پیدا کند.
او گفت: اما بر عکس من، تو بسیار زیبا و جذاب هستی.

او با همین یک جمله نشان داد که قابل اطمینان ترین فردی است که می توان به او اعتماد کرد و لذا کار به جایی رسید که برای اردوی آخر هفته همه می خواستند با او هم گروه باشند. او برای هر کسی نام مناسبی انتخاب کرده بود. به یکی می گفت چشم عسلی و به یکی ابرو کمانی و … به یکی از دبیران، لقب خوش اخلاق ترین معلم دنیا و به مستخدم مدرسه هم محبوب ترین یاور دانش آموزان را داده بود. آری ویژگی برجسته او در تعریف و تمجید هایش از دیگران بود که واقعاً به حرف هایش ایمان داشت و دقیقاً به جنبه های مثبت فرد اشاره می کرد. مثلاً به من می گفت بزرگترین نویسنده دنیا و به خواهرم می گفت بهترین آشپز دنیا!

سالها بعد وقتی او به عنوان شهردار شهر کوچک ما انتخاب شده بود به دیدنش رفتم و بدون توجه به صورت ظاهری اش احساس کردم شدیداً به او علاقه مندم. پنج سال پیش وقتی برای خواستگاری اش رفتم، دلیل علاقه ام را جذابیت سحر آمیزش می دانستم و او با همان سادگی و وقار همیشگی اش گفت:
برای دیدن جذابیت یک چیز، باید قبل از آن جذاب بود!

در حال حاضر من از او یک دختر سه ساله دارم. دخترم بسیار زیباست و همه از زیبایی صورتش در حیرتند.
روزی مادرم از همسرم سؤال کرد که راز زیبایی دخترمان در چیست ؟
و همسرم اینگونه جواب داد:
من زیبایی چهره دخترم را مدیون خانواده پدری او هستم ...


شادی را هدیه کن حتی به کسانی که آن را از تو گرفتند
عشق بورز به آنهایی که دلت را شکستند
دعا کن برای آنهایی که نفرینت کردند
و بخند که خدا هنوز آن بالا با تـوست


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مفهوم خانواده

با مردی که در حال عبور بود برخورد کردم
اووه ! معذرت میخوام … من هم معذرت میخوام.
دقت نکردم … ما خیلی مؤدب بودیم، من و اون غریبه خداحافظی کردیم و به راهمان ادامه دادیم؛ اما در خانه با آنهایی که دوستشان داریم چطور رفتار می کنیم ؟!

کمی بعد از آنروز، در یک غروب غمگین مشغول پختن شام بودم. دخترم خیلی آرام کنارم ایستاد اما همینکه برگشتم به او خوردم و تقریبا انداختمش ولی بدون کمترین توجهی با اخم به او گفتم: "اه ! ازسرراه برو کنار" قلب کوچکش شکست و رفت ! اصلا نفهمیدم که چقدر تند حرف زدم ...

وقتی توی رختخوابم بیدار بودم صدای آرام خدا در درونم گفت:
وقتی با یک غریبه برخورد میکنی، آداب معمول را رعایت میکنی اما با بچه ای که دوستش داری بد رفتار میکنی !
برو به کف آشپزخانه نگاه کن. آنجا نزدیک در، چند گل پیدا میکنی.
آنها گلهایی هستند که او برایت آورده بود. خودش آنها را چیده. صورتی و زرد و آبی ...
او تنها به این خاطر آرام ایستاده بود که سورپرایزت بکنه
هرگز اشکهایی که چشمهای کوچیکشو پر کرده بود ندیدی

در این لحظه بود که احساس حقارت کردم و بی امان اشکهایم سرازیر شدند.

آرام رفتم و کنار تختش زانو زدم ... بیدار شو کوچولو، بیدار شو. اینا رو برای من چیدی؟
گفتم دخترم واقعاً متاسفم از رفتاری که امروز داشتم. نمی بایست اونجور سرت داد می کشیدم
دخترم گفت : اشکالی نداره مامان چون من به هر حال دوستت دارم مامان
من هم دوستت دارم دخترم
و گلها رو هم دوست دارم
مخصوصا آبیه رو ...

کوچولوی من ادامه داد : اونا رو کنار درخت پیدا کردم ورشون داشتم چون مثل تو خوشگل هستن. میدونستم دوستشون داری، مخصوصا آبیه رو ...


آیا میدانید که اگر فردا بمیرید شرکت یا موسسه ای که در آن کار میکنید به آسانی در ظرف یک روز برای شما جانشین جدیدی می آورد؟
اما خانواده ای که به جا میگذارید تا آخر عمر فقدان شما را احساس خواهد کرد؟
و به این فکر کنید که ما خود را عجیب وقف کار میکنیم و به خانواده مان آنطور که باید اهمیت نمی دهیم!

چه سرمایه گذاری ناعاقلانه ای !
اینطور فکر نمی کنید؟!
به راستی کلمه "خانواده" یعنی چه ؟!

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |


 نـقاشی های شگفت انگیـز "Bob Ross"


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org کمتر کسی است که تا اندازه ای به هنر نقاشی علاقمند باشد و نام باب نورمن راس، نقاش آمریکایی و مجری تلویزیون به گوشش نخورده باشد. او که متولد ۱۹۴۲ و درگذشت 1995 میلادی بود، با آرامش و شکیبایی‌ای که داشت، سازنده و مجری برجستهٔ برنامهٔ معروف تلویزیونی "لذت نقاشی" شد بطوریکه که این برنامه دوازده سال ادامه داشت و مارک تجاری باب راس برای کتابها و وسایل هنری اش موفقیت های را برایش به ارمغان آورد. وی زاده اورلاندو فلوریدا در امریکا بود. پس از ده سال کار در نیروی هوایی امریکا، به کار جنبی خود که نقاشی تجاری بود پرداخت و سبک عامه پسند موفقی را ارایه کرد، که نقاشی رنگ خیس روی خیس بود.

او در برنامه هایش به همه ثابت کرد که همه می توانند مانند او نقاشی بکشند! باب راس با شخصیت شکیبا و فروتن خود و با کلام شیوا و استفاده از استعاراتی مانند: "این ابر کوچولو داره اونجا شادی می کنه"، "شاد باشی کوه کوچولو" و ... قدم بقدم ما را با روح آرام و دیدگاه زیبای خود از زندگی آشنا می کند. او با گفتن "این مخلوقات کوچک خدا دارن اونجا برای خودشون زندگی می کنن" بما یاد آوری می کند که هر چیزی و هر کسی به دوست نیاز دارد، حتا یک بوته یا درخت.
 برنامه های تلویزیونی باب راس در ایران از سال 1380 در صدا و سیما آغاز به پخش شدند و در این مدت بینندگان بسیاری را با خود همراه کردند و عملا سطح هنر نقاشی ایران را بالا بردند. هر چند که باب در سن ۵۲ سالگی در گذشت اما می توان تصور کرد که او با همان موهایی که مانند برگهای یک درخت بر سر او سایه انداخته، آرام و با همان صدای آرام، به فرشتگان تعلیم نقاشی می دهد! و بسیاری از نقاشان آماتور ایرانی به روح او به پاس خدماتش درود می فرستند.
 


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

یـک لبخنـد تا خوشبـختی راهـست

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آیا شما واقعا خوشحال هستید؟ اگر صادقانه بگوییم، بسیاری از ما حتی به خودمان وقت نمی دهیم که به این سوال پاسخ دهیم. و اینکه آیا خوشبختی اصلا چه هست؟ باید چه شکلی باشد؟ و مهم تر از همه چگونه می توانید آن را به دست آورید؟

حالا که دارید به سال جدید می رسید بیایید به آنچه پشت سر گذاشته اید نگاهی بیندازید و یک برنامه خوشبختی برای خود بریزید و تصمیم بگیرید سال ​۹۱ خوشبخت تر از سال قبل باشید. این که شما چند سال از عمرتان را گذرانده اید یا چند سال دیگر از آن باقی مانده است هیچ تاثیری در میزان خوشبختی شما ندارد، زیرا خوشبختی چیزی است که در هر لحظه می توانید آن را حس کنید.

همه ما در جستجوی خوشبختی هستیم. گاهی فکر می کنیم می توانیم آن را با صرف مقداری پول یا کنار گذاشتن یک عادت بد یا کسب پول بیشتر به دست آوریم و همینطور هر سال وقتمان را با همین روش صرف می کنیم. اما خوشبختی واقعی وقتی خودش را به ما نشان می دهد که از آنچه هستید و آنچه دارید لذت ببرید و از ویژگی های منحصربه فرد خود تقدیر کنید. در واقع خوشبختی وقتی شروع می شود که خودتان را دوست داشته باشید.

گرچه راه رسیدن به خوشبختی برای هر فرد متفاوت است، اما عشق به خود، به عنوان موجودی منحصر به فرد، که هرگز تکرار نخواهد شد، شاه کلید این گنجینه است. وقتی ما بتوانیم دست از شماتت خود به خاطر اشتباهاتمان برداریم و شروع به جشن گرفتن برای کارهای درستمان بکنیم بالاخره می توانیم خوشحال باشیم.

باید تفکرمان را در مورد خودمان تغییر دهیم و این برای بعضی ها راه دشواری است و البته خوشبختانه میانبری هم دارد که بتوان زودتر به مقصد رسید. آنچه می خوانید گزیده ای از میان نسخه های آزموده است.


● ورزش دوای جسم و روح

اگر ورزش نمی کنید همین حالا ورزش را شروع کنید. می دانید که ورزش شما را سلامت نگه می دارد و به کنترل وزنتان کمک می کند، اما آیا می دانید که ورزش خود یک داروی ضدافسردگی به شمار می رود؟
می توانید تصمیم بگیرید که در سال نو ورزش، بخشی از شیوه زندگی شما باشد. حتی یک ورزش ۲۰ دقیقه ای می تواند خلق و خوی شما را بهتر کند و احترام به خویشتن را افزایش دهد. همسر و فرزندانتان می توانند شما را در این مسیر همراهی کنند و در همین مسیر خوشبختی را تجربه کنید.

● قدم های کوچک برای مقصدی بزرگ

میانبر دوم سخت نگرفتن زندگی است. گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع سخت می گیرد جهان بر مردمان سختکوش. بسیاری از برنامه هایی که برای سال بعدمان در نظر می گیریم سختگیرانه تر از آن است که رغبتی به انجام آن پیدا کنیم. مثلا یک دفعه قرار می گذاریم ۲۰ کیلو، وزن کم کنیم چون از ظاهرمان خوشمان نمی آید.

فلسفه این تصمیم مشکل دارد. اگر قرار است طرز فکر خود را عوض کنیم به خاطر این است که خودمان را دوست داریم و به سلامتی خود اهمیت می دهید. باید برنامه هوشمندانه تری برای کاهش وزن ترتیب می دهیم.

● خود را سرزنش نکنید

رقابت چیز خوبی است، اما وضع اقتصادی ما ایرانی ها گاهی ما را در چنان موقعیتی قرار می دهد که احساس کمبود می کنیم. مثلا حسن کارمند بازنشسته ای است که ماهانه ۷۵۰ هزار تومان ثابت دریافت می کند و به طور متوسط در سال هشت میلیون تومان درآمد دارد، اما همچنان احساس ناخوشایندی از بی عرضگی او را اذیت می کند. او می گوید: اگر من هم مثل همکارم زمین زیادی خارج از تهران خریده بودم امروز که آن منطقه های بی ارزش، ارزش پیدا کرده مرا یک میلیارد می کرد، اما من بی فکر بودم. این نوع سرزنش کردن ها باعث می شود یک عمر احساس بدبختی کنیم. باز هم تکرار می کنم باید بتوانید خود را ببخشید و از آنچه دارید لذت ببرید.

● به استعدادهایتان پشت نکنید

توصیه دیگر این است که یکی از استعدادهای خود را پرورش دهید. اگر در کارتان این موضوع امکان پذیر نیست، راه دیگری بیابید البته اگر می توانید بهتر است کاری بیابید که متناسب با استعدادهای شما باشد. به بازی گرفتن نقاط قوت، شما را خوشبخت می کند مثلا اگر شما دبیری بازنشسته هستید، می توانید در یک آموزشگاه تدریس کنید یا به نویسندگی مشغول شوید.

● دوستانه ترین روابط

با کسانی که دوستشان دارید روابط خود را محکم تر کنید. آیا از این که ازدواجتان را به حال خودش رها کرده اید، راضی هستید ؟ بیشتر وقت تان را یا سر کار هستید یا دارید مطالعه می کنید؟ تماشاکردن سریال های پشت سر هم و خبر مشغولیت اصلی تان شده؟ این با خوشبختی فاصله زیادی دارد. اگر قرار است یک روز به خاطر نادیده گرفتن عزیزانتان خود را شماتت کنید امروز آنان را دریابید تا خوشبختی دوچندانی را تجربه کنید. سال ۹۱ را سال بهبود روابط قرار دهید و توجهی که دوست دارید دریافت کنید به عزیزانتان هدیه دهید.

● زمانی برای تولد عشق

توصیه بعدی در مورد ازدواج شماست. آیا هنوز سالگردهای ازدواجتان را جشن می گیرید و از ازدواجتان احساس خرسندی دارید؟ یا از ته دل از آن افسرده اید و به اصطلاح می سوزید و می سازید؟ اگر چنین است در این هفته های پایانی سال به این فکر کنید که چطور سال آینده عشق را دوباره در زندگی خود متولد کنید و به بازسازی روابط با همسرتان بپردازید. زندگی با یک زوج خوب چیزی است که به انسان حس خوشبختی می دهد.

گرچه راه رسیدن به خوشبختی برای هر فرد متفاوت است اما عشق به خود، به عنوان موجودی منحصر به فرد​ که هرگز تکرار نخواهد شد، شاه کلید این گنجینه استاگر به جایی رسیده اید که از ازدواج خود لذت نمی برید خودتان مسوول هستید و تنها کسی هستید که می توانید آن را تغییر دهید. با مهربانی و وضوح در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. با هدایای کوچک و تصادفی یکدیگر را شاد کنید حتی اگر تهیه یک ناهار خوشمزه از بیرون و معاف کردن همسر خسته تان از ناهار پختن باشد، اما این کارها را از ته دل و برای خوشحالی و خوشبختی خودتان انجام دهید که فردا منتش را سر همسرتان نگذارید. خوبی، همیشه اثربخش است.

● قدرت قدردانی

توصیه بعدی این است که از دیگران قدردانی کنید. بله البته شما گاه به خانواده و دوستانتان می گویید که در موردشان چه فکری می کنید، اما در مورد همکارانتان چطور؟ آرایشگرتان، معلم فرزندتان، همسایه ای که وقتی به مسافرت می روید از خانه تان مراقبت می کند. بیشتر ما بیشتر به سر و صداهای اطراف اهمیت می دهیم تا آدم هایی که دوروبرمان زندگی مان را راحت تر می کنند.

تا حالا کسی که راه پله هایتان را تمیز می کند یا رفتگر محل را برای عید مبارکی در آغوش گرفته اید؟ همسایه تان را چطور؟ با این کار خودتان بیش از او احساس وجد و شعف خواهید کرد و با هر بار دیدن اطرافیانتان انگار خوشبختی تان تکثیر می شود. مطالعه ای که توسط استاد روان شناسی دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان می دهد که افراد سپاسگزار ۲۵ درصد شادتر از افراد ناسپاس هستند.

● بخشایش و گشایش

اگر هیچ وقت نمی توانستید مسائل گذشته را نادیده بگیرید الان وقت آن است. این دو هفته فرصت دارید خوب فکر کنید و ببینید چه کسانی در فهرست غضب شما قرار دارند. هرچه بیشتر بتوانید ستم ها و تبعیض هایی که در حق تان روا شده را ببخشید، بیشتر احساس خوشبختی می کنید. اگر اجازه دهید درد، رنج، نفرت و غضب در شما لانه کند هرگز احساس خوشبختی نخواهید کرد.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد این افکار سمی علاوه بر استرس، باعث ایجاد انواع بیماری ها می شود. اگر کسی که از او ناراحتی دارید دیگر در دنیا نباشد هم به صورت نمادین می توانید نامه ای به او بنویسید و در کنار مزارش خاک کنید یا به نیت او به آب بسپارید یا بدون آدرس پست کنید یا هر چیز دیگری که به ذهنتان می رسد، خواهید دید که بسیار سبک و راحت می شوید.

شادی تنها چیزی است که بخشش آن، شما را ثروتمندتر می کند. کمک کردن به یک خانواده نیازمند، نذر غذای گرم برای بیماران یا نیازمندان یا حتی رهگذارانی که هنگام غروب از مقابل منزل شما گذر می کنند، کمک در امور خیریه و بخشش از موهبت های خدادادی که دارید، شما را خوشبخت تر می کند.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

پـای صحبـت های برنــارد شـاو ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


"جورج برنارد شاو"، سیمای درخشان درام انگلستان و استاد كمدی نویس عصر و منتقد اجتماعی بود که در نوشته هایش به دشواری های اخلاقى زمان خود مى پرداخت و در تلاش بود تا با استفاده از طنز و كنایه، هدف خود را بیان كند. برنارد شاو یکی از برترین نقادان موسیقی و تئاتر نسل خود (۱۸۵۶ - ۱۹۵۰) به شمار می رود تا جاییکه از او به ‌عنوان تواناترین نمایشنامه نویس بریتانیایی پس از "شکسپیر" یاد می کنند. در این ایمیل گوشه ای از نوشته هایش را خواهید خواند :


علم تنها زمانی خطرناک می‌شود که خیال کند به هدف خود رسیده ‌است.

سکوت بهترین شکل بروز تمسخر است.

اولین وظیفه ما این است که فقیر نباشیم.

آزادی یعنی مسئولیت پذیری، برای همین اکثر آدم‌ها از آن وحشت دارند.

تمام حقایق بزرگ در ابتدا توهین به مقدسات تلقی می‌شوند سپس به سخره گرفته می شوند و در نهایت به عنوان امری بدیهی پذیرفته می شوند.

حسب و نسب زن و شوهر از رفتاری که موقع پرخاش و جدال با هم می‌کنند، معلوم می شود.

عده بسیار کمی از مردم در طول سال بیش از دو یا سه بار فکر می‌کنند. اما من با یکی، دو بار فکر کردن در هفته برای خودم شهرتی دست و پا کرده ام.

وقتی یک احمق کاری را انجام می دهد که از آن شرمسار است، مرتب تکرار می کند که دارد به وظیفه اش عمل می کند.

ازدواج از این جهت محبوبیت دارد که حداکثر وسوسه را با حداکثر شانس در می آمیزد.

در زندگی دو تراژدی وجود دارد. اولی اینکه به مراد قلبت نرسی و دومی اینکه به آن برسی.

حواست باشد چیزی را که دوست داری، به دست آوری. در غیر اینصورت مجبور می شوی چیزی را که به دست می آوری، دوست بداری.

ترور شدید ترین نوع سانسور است.

هیچ عشق خالصانه ای وجود ندارد مگر عشق به غذا.

در هنگام آتش کدام نقاشی را در موزه ملی نجات خواهم داد؟ البته آنی که به در نزدیک تر است.

موفقیت هرگز اشتباه نکردن نیست، بلکه هرگز یک اشتباه را دوباره انجام ندادن است.

بیس بال یک مزیت بزرگ نسبت به کریکت دارد و آن این است که زود تمام می شود.

اولین عشق فقط یک حماقت کوچک با کنجکاوی بسیار است.

بی ریا بودن خطرناک است مگر احمق هم باشید.

هیچ چیز بهتر و آسان‌تر از طرفداری از فقرا یک نویسنده را ثروتمند نمی‌سازد.

کنفرانس محل اجتماع افرادی است که به تنهایی نمی‌توانند مشکلی را حل کنند، بنابراین گرد هم جمع می‌شوند تا به اتفاق به این نتیجه برسند که کاری نمی‌شود کرد.

وقتی پلنگی انسانی را می‌کشد به این می‌گویند وحشی‌گری اما وقتی انسانی پلنگی را می‌کشد به آن می‌گویند شکار.

عشق اشتباه فاحش فرد در تمیز دادن یک آدم معمولی از بقیه‌ی آدم‌های معمولی است.

وقتی که انسان بخواهد ببری را بکشد اسمش را ورزش می‌گذارد اما اگر ببر بخواهد او را بکشد اسمش درنده خویی است.

یک مرد تا زمانی که صحبت‌هایش را انکار نکنید حرفی نمی‌زند!

اگر وقت کافی باشد هر چیزی برای هر کسی دیر یا زود اتفاق می‌افتد.

وقتی چیزی خنده‌دار است با دقت در آن حقیقتی پنهان را جست و جو کنید!

انسانهای خوشبین و بدبین هردو برای جامعه مفید هستند، خوشبین هواپیما را اختراع می‌کند و بدبین چتر نجات را!

تنها کسی که با من درست رفتار می‌کند خیاطم است که هر بار که مرا می‌بیند، اندازه‌های جدیدم را می‌گیرد؛ بقیه به همان اندازه قبلی چسبیده‌اند و توقع دارند من خودم را با آنها جور کنم.

مرد خردمند سعی می‌کند خودش را با دنیا سازگار کند و مرد نابخرد اصرار دارد که دنیا را با خودش سازگار کند. بنابراین کلیه پیشرفت‌ها بستگی به تلاشهای مرد نابخرد دارد.

مردها را شجاعت به جلو میراند و زنها را حسادت !

شما همه چیز‌ها را آنگونه که هست می‌بینید و می‌پرسید که "چرا" و من چیزها را آنگونه که هیچوقت نبوده‌اند تصور می‌کنم و می‌پرسم "چرا که نه؟"

ما از تجربه کردن می‌آموزیم که انسان هیچگاه از تجربه کردن چیزی نمی‌آموزد.

اگر شما یک سیب داشته باشید و من هم یک سیب و سیبها را با هم عوض کنیم، همچنان هر دویمان یک سیب داریم؛
اما اگر شما یک ایده داشته باشید و من هم یک ایده و اگر ایده هایمان را عوض کنیم، آنگاه هر کدام از ما دو ایده دارد.


هرگاه قصد شوخی دارم، حقیقت را بیان می‌کنم و این بزرگترین شوخی جهان است.

روش جوک گفتن من این است که واقعیت را بگویم. واقعیت خنده‌دارترین لطیفه دنیا است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حاضر جوابی های جورج برنارد شاو


روزی نویسنده جوانی از جرج برنارد شاو پرسید: "شما برای چی می نویسید استاد؟" برنارد شاو جواب داد: "برای یک لقمه نان"
نویسنده جوان برآشفت که: "متاسفم! برخلاف شما من برای فرهنگ مینویسم!"
و برنارد شاو گفت: "عیبی نداره پسرم هر کدام از ما برای چیزی مینویسیم که نداریم!"

روزی در یک میهمانی مرد خیلی چاقی سراغ برنارد شاو که بسیار لاغر بود رفت و گفت:
آقای شاو ! وقتی من شما را می بینم فکر می کنم در اروپا قحطی افتاده است!
برنارد شاو هم سریع جواب میدهد : بله ! من هم هر وقت شما را می بینم فکر می کنم عامل این قحطی شما هستید!

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |


مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار


شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوریکه انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد که نگو و نپرس :

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

افراد شاد، بهتر از دیگران كار می‌كنند:
- افراد شاد، حامل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌بخش هستند و در محیط كار، روابط خوبی با همكاران دارند در نتیجه:
- در كار گروهی، همكاری بهتری خواهند داشت.
- اگر مدیر باشند، روابط خوبی با كاركنان دارند.
- اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود.
- اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیش‌تری خواهند داشت.

افراد شاد، خلاق‌ترند:
اگر افراد در یك روز كاری، دارای خلق‌وخوی شادی باشند، به احتمال زیاد نسبت به روزهای دیگر، خلاق‌تر هستند. از نظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده‌ ذهن بوده و تفكر خلاق دارند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


افراد شاد، به‌جای آن‌كه مرتب شكایت كنند مشكلات را حل می‌كنند:
وقتی شغل خود را دوست نداشته باشید، هر كپه‌ی خاك به‌نظر یك كوه می‌آید. دشوار است بتوانید هر مشكلی را بدون زحمت و تلاش و فقط با نق‌زدن حل‌كنید. شادبودن موجب می‌شود که به مشكلات، از جنبه‌های مختلف بنگرید.

افراد شاد، انرژی بیش‌تری دارند:
افراد شاد، از انرژی بیش‌تری برخوردارند بنابراین بهتر می‌توانند از عهده‌ی كارها برآیند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


افراد شاد، خوش‌بین‌ترند:
افراد شاد، مثبت‌اندیش‌تر و دارای چشم‌انداز مثبتی هستند. دكتر "مارتین سیلگمن" خوش‌بینی را روشی برای موفقیت و بهره‌وری بیش‌تر می‌داند.

افراد شاد، باانگیزه‌ترند:
انگیزه‌ی كم به‌معنی بهره‌وری پایین است. یكی از روش‌های مطمئن افزایش انگیزش در افراد، تقویت روحیه‌ی شادابی در آنان است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


افراد شاد، كم‌تر بیمار می‌شوند:
اگر شغل‌تان را دوست نداشته باشید، احتمال این‌كه به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، سردرد، زخم معده، دیسك كمر و... مبتلا شوید، زیاد است. افراد غمگین، بیش‌تر مستعد استرس‌ها و افسردگی‌های شغلی هستند. نتایج مطالعه‌ای كه در زمینه‌ی تأثیر فشارهای شغلی بر سلامت در میان بیش از دوهزارنفر از پرستاران در "آمریكا" صورت‌گرفت، نشان‌می‌دهد پرستارانی كه شغل خود را دوست ‌ندارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سایر بیماری‌ها هستند و سلامت جسمی و درمانی آنان، بیش‌تر از كم‌‌تحركی و سیگاركشیدن، در معرض خطر می‌باشد.

افراد شاد، آموزش‌پذیرترند:
وقتی شاد و در كمال آرامش هستید، ذهن‌تان برای یادگیری مطالب جدید، آماده‌تر است؛ درنتیجه بهره‌وری افزایش می‌یابد.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


افراد شاد، كم‌تر نگران خطاكردن هستند؛ در نتیجه كم‌تر مرتكب خطا می‌شوند:
وقتی در محیط كار، شاد هستید، خطاهای تصادفی، كم‌تر شما را دچار هراس می‌كند؛ به خودتان مسلط می‌شوید و از این خطا پند می‌آموزید و به كارتان ادامه می‌دهید، به دیگران نمی‌گویید: "دست و پایم را گم‌كرده‌ام، كار را شما ادامه دهید"؛ بلكه استوار و محكم مسؤولیت خطا را پذیرفته، عذرخواهی كرده و آن را جبران می‌كنید. این نگرش همراه با آرامش، بدین معنی‌ست كه احتمال بروز خطا را كم كرده‌اید.

افراد شاد، بهتر تصمیم می‌گیرند:
روش‌های كاری افراد غمگین، حادثه‌ساز است چون تمركز حواس كافی ندارند، در چارچوب اهداف سازمان فعالیت نمی‌كنند و این‌كه آنی تصمیم‌بگیرند، زیاد است؛ برعكس افراد شاد، تصمیمات بهتر و منطقی‌تری می‌گیرند و در كارشان همیشه اولویت‌بندی وجود دارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |


 تصاویری کم نظیر از دنیای حیوانات و پرندگان


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |

راهـکارهای جـالب، عجیـب و موثـر

برای کاهـش دردهای جسمانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است ضمن اینکه عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بطوریکه بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند... در این ایمیل ترفند هایی برای شما دوستان پرشین استار بیان خواهد شد که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از دردها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

خارش گلو : وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!

صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید : اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! چون گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است و گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.

بر درد آمپول غلبه کنید : به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. البته نه آن سرفه ای که تزریقات چی را چنان بترسانید که منجر به شکستن سرنگ در عضله تان شوید. چراکه سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.

از شر جرم های بینی راحت شوید : فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد و آن اینست که بطور متناوب با زبان خود به سقف دهانتان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از ۲۰ ثانیه، جرم های متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!

از شر رفلاکس مری راحت شوید : کسانی که دچار رفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.

درد دندان، آخ نگــــو : با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید، بسادگی خواهید توانست تا درد دندانتان را کاهش دهید.

نوک انگشت تان را سوزانده اید؟ : اگر در اثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید و با یک تکه یخ ماساژ بدهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می توانید استفاده کنید.

سرتان گیج می رود و به دوران افتاده است؟ : کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، بسرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما بهم می خورد، بکمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.

بروز درد پهلو : گاهی به هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این بخاطر آن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.

جلوی خونریزی بینی را با یک انگشت بگیرید : گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری از خونریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گردی لب بالایی، روی لثه بگذارید و با یک انگشت آن را فشار دهید، خونریزی قطع می شود.

از تپش قلب در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید : به انگشت شست خود، فوت کنید! عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می کند، بکمک نفس کشیدن، آرام می گیرد.

مغز خود را گرم نگه دارید : بسیار چیزهای کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. در این حالت، زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید، بطوریکه بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند، در این صورت سر درد بر طرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.

از نزدیک بینی پیشگیری کنید : نزدیک بینی به ندرت ریشه ژنتیکی دارد، بلکه بیشتر از خیره شدن چشم به یک نقطه در فاصله کم ناشی می شود. بنابراین بهتر است که هر از چندی، چشم های خود را ببندید، به بدنتان کش و قوسی بدهید، و نفس عمیقی بکشید و پس از چند ثانیه به آرامی نفس تان را رها کنید، این کار باعث استراحت عضلات غیر ارادی هم می شوند. در نتیجه چشم ها هم استراحت می کنند.

خواب رفتگی دست : اگر دست شما موقع رانندگی یا نشستن، در اثر یک وضعیت نادرست بخواب رفته باشد، به آرامی حرکت دادن سر به چپ و راست، در کمتر از یک دقیقه می تواند این مشکل را حل کند و از شر گزگز و سوزنی شدن دست راحت شوید.

زیر آب نفس بکشید : وقتی در زیر آب هستید، این نبود اکسیژن نیست که شما را بیچاره می کند، بلکه دی اکسید کربن است که باعث اسیدی شدن خون و استیصال می گردد. بنابراین کافی است ابتدا، قبل از شنا چند نفس کوتاه و سریع بکشید تا میزان اسیدی بودن خون پایین بیاید. با این ترفند مغز شما می پندارد که اکسیژن بیشتری در اختیار دارد! به این ترتیب ده ثانیه زمان می خرید.

خوب حفظ کنید : همیشه سعی کنید کارهای خود را قبل از خواب، پیش خود مرور کنید و یا درباره مسئله ای که مورد نظر شما است، قبل از خواب فکر کنید، در این صورت وقتی بیدار می شوید، حافظه شما بهتر و سریعتر به شما کمک خواهد کرد. هر چیزی را که شما درست قبل از خواب مطالعه کنید، بهتر در حافظه شما ثبت و ضبط می شود.

سرتان درد می کند؟ : ماهی بخورید. ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمک می کند. زنجبیل هم با کاهش تورم و درد عملکرد مشابهی دارد.

تب دارید؟ : ماست میل کنید. قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.

برای جلوگیری از سکته چای بنوشید : با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید. نوشیدن چای حتی در بعضی افراد کاهش اشتها را به دنبال داشته و مانع اضافه وزن نیز شده است. ضمن اینکه چای سبز برای سیستم ایمنی بدن فوق العاده است !

بیخوابی دارید؟ : عسل بخورید. از عسل بعنوان داروی مسکن و آرامش بخش استفاده کنید.

دچار آسم هستید؟ : پیاز بخورید. مصرف پیاز التهاب نایژک ها را از بین می برد.

از ورم مفاصل رنج می برید؟ : باز هم ماهی میل کنید. ماهی قزل آلا، تون، خال مخالی و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می کند. (ماهی سرشار از روغن های امگاست که برای سیستم ایمنی فوق العاده است)

دل بهم خوردگی دارید؟ : موز و زنجبیل بخورید. موز به معده ای که اذیت شده کمک می کند و زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوب را درمان می کند.

عفونت مثانه دارید؟ : آب قره قاط بنوشید. آب قره قاط سرشار از اسید می باشد که باکتری های مضر را کنترل می کند.

دچار مشکلات استخوان هستید؟ : آناناس میل کنید. شکستگی و مشکلات استخوان با کمک منگنز موجود در آناناس قابل پیشگیری است.

از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید؟ : ذرت بو داده میل کنید. خانمها می توانند با مصرف ذرت بو داده که به کاهش افسردگی، نگرانی و خستگی که از عوارض می باشد پیشگیری کنند.

دچار مشکلات حافظه شده اید؟ : صدف خوراکی بخورید. صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملکرد مغز کمک می کند.

سرما خوردید؟ : سیر بخورید. سرو کله گرفته را با سیر تمیز کنید. (یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد)

سرفه می کنید؟ : فلفل قرمز !!! مشابه ماده ای که در شربت سرفه بکار می رود در فلفل قرمز وجود دارد. البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید شاید معده شما را تحریک کند.

سرطان سینه؟ : گندم، سبوس و کلم مصرف کنید. این مواد استروژن را در سطوح سالم نگه می دارند.

سرطان ریه؟ : سبزیجات تیره و نارنجی رنگ و سبزی مصرف کنید. پادزهر مفیدی است که در سبزیجات تیره و نارنجی رنگ یافت میشود A بتا اکروتن، نوعی ویتامین.

زخم معده بروز کرده؟ : کلم بخورید. کلم شامل ترکیباتی است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمک می کند.

اسهال؟ : سیب میل کنید. سیب را با پوست رنده کنید. بگذارید تا قهوه ای شوید و برای درمان این وضعیت میل کنید. (موز نیز برای این بیماری خوب است)

از شریان های رسوب گرفته رنج می برید؟ : آووکادو بخورید. چربی غیراشباع شده موجود در آووکادو، کلسترول را پایین میآورد.

فشار خونتان بالاست؟ : کرفس و روغن زیتون میل کنید. روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد. کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می آورد.

ناهماهنگی قند خون دارید؟ : بروکلی و بادام زمینی میل کنید. کروم موجود در بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می کند.


برگرفته از نوشته های خانم میترا اسماعیلی در سایت مناسب دات کام

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, توسط سخی |





خـالد عـمر (اعظـمی)



رشته های سـر نوشت مـا ، گـره خورده به جنـگ
بـــرّه هـا ی آرزوی مــا ، بـه چــنگـا ل پـلـنـــگ

کـــشور مـا گشـــته میــدان نـبـــرد د یـــگـــر ا ن
مـلــت مــا شــد ا ســـیر چَـنــگـل دِ یــو فَـــرنــگ

بــستـر خُـمپــاره و بَِــم گشــته این مــلـت چـــرا ؟
گــوش مـلــت کَـــر شــده دیگـــر، ز آ وا ز تفــنگ

حــلقه زد بـر گــردن مــا ، مــار غفــلت بی گما ن
آ شــنا شــد گــوش مــا بـا نـغـمۀ شَنگ و شَرنگ

ســر ز میـنی را که گـور دا عیّــــا ن قـدرتســـت
شـهرۀ د نیـا شـده دیگــر به کِشـت چَـرس و َبنگ

زیــن حــریصـان زر انـد وز و خــریداران عَـــیش
لـحظـه ای مـا را نبـا شـد ا نـتظــا ر نـا م و ننــگ

هــر گُـلـی را بویی و رنـگی بـَََـَود در این و طــن
بـا غـبـانی بـا ید ا یــنـجا ، دسته سـازد او قشنگ

چـارۀ این د ر د نـا فــرجا م مـا یـان ، همدلـیست
شیـشه را چـون دَرزی باشـد ، کی بَُوَد تُون تََرنگ

زورق امــید مــا آ خـــر بـه ســا حـل می ر ســـد
مثـل یـونس(ع) ، گـر چه باشد طعمـۀ کـام نهــنگ

گــر بپـا خیزیـم و از خواب گران سَــر وا کنــیـم
تــیـر زهــر آگــین دشــمن میخورد آخر به سنـگ